Do Średniowiecznego Gródka w Kochłowicach

• Data: 25 października 2015
  • Lokalizacja: SIEMIANOWICE ŚLĄSKIE
szyb kopalni
szyb byłej kopalni Siemianowice tyle tylko zostało po przemyśle w Siemcach
wielki Komar
kopiec
pozostałość po Średniowiecznym Grodku
miejsce rozstania
w tym miejscu zakończyła się nasza wspólna przejażdżka każdy pojechał w swoją stronę
kościół
stara remiza
w Bytom Łagiewniki
szkoła na Tunkla
kiedyś tu chodziłem do szkoły zawodowej
pomnik Żyrafy w Zoo
Dzisiejszą trasę zaliczyłem z kolegą Piotrkiem który niespodziewanie wpadł na kawę na rowerze, a ja w tym czasie szykowałem się do wyjścia na rower, a więc dobrze się złożyło,Piotrek miał towarzysza na powrót a ja na początek trasy. A więc ruszyliśmy z Siemców w stronę parku Chorzowskiego i dalej przez osiedle Witosa trasą rowerową 103. Za osiedlem Witosa kierujemy się w stronę Załęskiej Chałdy i w tym momencie Piotrek zastanawia się czy jechać w stronę domu czy jeszcze zahaczyć Średniowieczny Gródek ale po chwili namysłu już wszystko było wiadomo,ciekawość zwyciężyła i dalej jedziemy razem.Po chwili jazdy po chałdzie zahaczamy o Zespół Przyrodniczo-Krajobrazowy"Uroczysko Buczyna". tam jedziemy w prawo i przejeżdżamy obok terenów kopalni "Wujek".Kiedy dojeżdżamy do głównej drogi skręcamy znów w prawo i jedziemy do Rudy Śl.- Kochłowice .W Kochłowicach kierujemy się w stronę kościoła i tuż przed wiaduktem skręcamy w lewo i jedziemy jakieś 1000 m i docieramy do miejsca zwanego Średniowiecznym Gródkiem.Ale po dojechaniu na miejsce spotkało nas nie miłe rozczarowanie a dokładniej na miejscu zastaliśmy mały kopiec otoczony niby fosą i tablicę informatyczną i tym miejscu.Oczekiwałem czegoś więcej no ale nie zawsze ma się to co się chce.Po chwili postoju pojechaliśmy z powrotem a dokładniej pod krzyżem rozstałem się z Piotrkiem i każdy już pojechał w swoją stronę ja do Siemców a Piotrek do Mikołowa. Moja powrotna droga biegła przez Kochłowice obok kopalni Polska-Wirek gdzie czekał mnie krótki podjazd pod kopalnię o nachyleniu 7st. zaraz za terenem kopalni skręcając w prawo znajduje się teren leśny zwany Góra Hugona.Dalej jadąc kierowałem się w stronę pogranicza Świętochłowic z Chorzowem i Bytomiem a dokładniej jechałem wzdłuż wału kolejowego który biegł tą trasą aż do Bytomia- Łagiewnik tam odbiłem na Chorzów Żabie Doły i Maciejkowice aż do Siemianowic. Trasa łatwa w sam raz na jesienne przejażdżki.

Mapa Świętochłowice. Plan miasta
Świętochłowice. Plan miasta - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Plan Świętochłowic – skala 1: 9 000 ze spisem ulic. Plan aktualizowany w terenie. Na planie zaznaczono między innymi rodzaje nawierzchni dróg, szkoły, numeracje posesji. Plan obejmuje miasto w granicach administracyjnych.

Wasza ocena: 4.5 (4 głosy)

Marek79
18 kwietnia 2017 Marek79 napisał:
No niestety czasami GPS nawala.Złośliwość rzeczy martwych. ;-)
tomaspl79
16 kwietnia 2017 tomaspl79 napisał:
Przejechałem dziś twoją trasą i z pewnością w kilku miejscach pogubiłeś sygnał GPS , na obrokach, w lesie kochłowickim, na Łagiewnikach, przez środek stawu na żabich dołach i w Siemianowicach , tylko znajomość terenu pozwoliła mi bezproblemowe przejechanie trasy w innym przypadku ktoś kto nie zna terenu zgubi sie na bank. tak czy inaczej zainspirował mnie Średniowieczny ródek w Kochłowicach , świetne miejsce którego nie znałem . trasa jako poglądowa OK ale jechać w ciemno jak po sznurku nie polecam .
kys30
Co za opis szacunek !
Marek79
28 października 2015 Marek79 napisał:
jest to możliwe bo kogoś na rowerze mijaliśmy pod wieżą jak mi się przypomina ;-)
jest w trakcie tworzenia,daj Mi szansę Kasiu ;-)
kasiula83
27 października 2015 kasiula83 napisał:
a gdzie wyczerpujący opis ? :)
Arturroo1983
26 października 2015 Arturroo1983 napisał:
Ekstra traska szkoda ze nie moglem z wami pojechac pffff
aza
25 października 2015 aza napisał:
Witaj, tak porównałem Waszą traskę z dzisiejszym moim przejazdem i jestem na 100% pewny, że pomachaliśmy sobie na krzyżówce pod wieżą telewizyjną :-)
pana79
25 października 2015 pana79 napisał:
Mario super spontan nam wyszedł dzięki za kawę ;)