Jogging przez Bażanciarnię

Staw Remiza
Aleja Spacerowa
Pole golfowe
Siemianowice Śląskie niegdyś miasto węgla i stali dziś jest miastem sportu i rekreacji. Miasto słynie też z produkcji wozu bojowego "Rosomak" i Centrum Leczenia Oparzeń. Doskonałe warunku do uprawiania sportu zapewnia duże boisko do hokeja na trawie, duża hala sportowa, park wodny, korty tenisowe, stadion piłkarski, pole golfowe i strzelnica sportowa. Na tych obiektach odbywa się wiele imprez sportowych w tym także o charakterze międzynarodowym.
Jogging w Siemianowicach rozpoczynamy spod amfiteatru miejskiego położonego na skraju parku miejskiego w centrum miasta. Na początku biegniemy malowniczą alejką, mijamy Muzeum Miejskie i dalej wzdłuż Alei Spacerowej. Muzeum Miejskie mieści się w XVII- wiecznym spichlerzu będącym częścią zabudowań dworskich zamku Donnersmarcków. Następnie przecinamy Aleję Spacerową i biegniemy wzdłuż ul. Dworskiej po prawej mijając rozległe pole. Po krótkim odcinku wzdłuż ul. Zwycięstwa skręcamy w polna drogę i docieramy nad staw Rzęsa. Mijamy staw , biegniemy kilkadziesiąt metrów asfaltową aleją i skręcamy w prawo w polną drogę. Następnie skręcamy w las, w tzw. Bażanciarnię, z której wybiegamy ponownie na asfaltowa aleję i dalej długa prosta. Tuz przed przejazdem kolejowym skręcamy w prawo w drogę polną. Po drodze mijamy cmentarz wojenny żołnierzy niemieckich, cmentarz powstał w 1998 r. z inicjatywy Niemieckiego Związku Opieki nad Grobami Wojennymi. Jest to cmentarz zbiorczy gdzie spoczywają prochy żołnierzy niemieckich poległych w różnych regionach Polski. Za cmentarzem skręcamy w leśną ścieżkę wiodącą wzdłuż pola golfowego i docieramy do ośrodka Śląskiego Klubu Golfowego. Ostatni fragment trasy prowadzi pieszo-rowerową ścieżką o szutrowej nawierzchni. Bieg kończymy na skrzyżowaniu ul. Dworskiej i Alei Spacerowej.
Trasa jest łatwa, nawierzchnia zróżnicowana podobnie jak widoczne krajobrazy. Okolice pola golfowego i Bażanciarni nadają się dobrze tak do joggingu jak i narciarstwa biegowego oraz nordic walking.

Mapa Metropolia Silesia i okolice
Metropolia Silesia i okolice - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa turystyczna w skali 1:50000, która pokazuje mniej znane oblicze Górnego Śląska - regionu o niezwykłej historii, pełnego zabytków, atrakcji, a także... wielu terenów zielonych. Wydanie zawiera wszystkie obecne na opisywanym terenie zabytki...

Wasza ocena: 3.5 (11 głosów)