Ostružná - Branná - bunkry.

Dodano 24 stycznia 2018 przez plik GPX

• Rodzaj aktywności: Narty biegowe i śladowe
  • Data: 23 stycznia 2018
Parking w Ostružnej
Rano bez problemu można zaparkować w centrum Ostružnej.
Początek trasy.
Łagodne podejście w stronę wiatraków.
Wiatraki
Przed nami skręt w prawo i dłuższa część podejścia pod górę.
Pod Stráží
Szlakowskaz. Prosto najczęściej biegnie się na Paprsek. My natomiast skręcamy w lewo i biegniemy przez las.
U Lip
Rozdroże "U Lip" - tu możemy wybrać wariant w prawo lub w lewo. Obie drogi łączą się później.
Kronfelzov
Trasa prowadzi nad niewielką osadą Kronfelzov z kilkoma zabudowaniami i skromnym wyciągiem narciarskim.
Bunkier
Lekki podbieg prowadzi obok bunkra z lat 30-tych.
Kutný vrch
Tu można skręcić w prawo na Staré Město pod Sněžníkem, my jednak kierujemy się w lewo na Branną.
Kolejny bunkier
Kapliczka nad Slegovem
Tu też można dojść do Starego Mesta szlakiem niebieskim.
Branna
Branna - dobiegamy do górnej stacji wyciągu narciarskiego "Ski area Branná Proskil"
Bunkier
Ostatni dzisiejszy bunkier na naszej trasie.
Atrakcja
Šerák
W drodze powrotnej niewidoczny zamglony szczyt Šeráka a poniżej stok narciarski w Ramzovej i po lewej Obří skály.
Koniec trasy - przejazd kolejowy.
Rano bez problemu można zaparkować w centrum Ostružnej naprzeciwko restauracji Skiland. Trasę można rozpocząć idąc wzdłuż głównej drogi w górę w stronę przejazdu kolejowego, lub przejść za wiaduktem kolejowym w lewo.
Lekki podbieg pod górę i przed wiatrakami skręcamy w prawo. Po śladach dobiegamy do rozdroża "Pod Stráží". Prosto najczęściej biegnie się na Paprsek. My natomiast skręcamy w lewo i biegniemy przez las do rozdroża "U Lip". Tu możemy wybrać wariant w prawo lub w lewo. Obie drogi łączą się później za Kronfelzovem.
Kronfelzov to niewielka osada z kilkoma zabudowaniami i skromnym wyciągiem narciarskim.
Biegnąc pod górę mijamy pierwszy bunkier z lat 30-tych zbudowany przed IIWŚ (w okolicy jest ich kilkanaście - trasa prowadzi obok czterech). Dobiegamy do Kutnego vrchu i tu możemy wybrać wariant trasy w kierunku SM lub Brennej.
My dzisiaj biegniemy do Brannej więc kierujemy się w stronę kapliczki nad Slegovem.
Na koniec dobiegamy do Brannej do górnej stacji wyciągu narciarskiego "Ski area Branná Proskil" i tu można zejść do miejscowości. W drodze powrotnej wybieramy troszkę inną trasę. Obie łączą się "U Lip" a trasę kończymy w Ostrużnej przy przejeździe kolejowym.
Trasa jest bardzo łatwa i przyjemna - przy lepszej pogodzie również atrakcyjna widokowo

Mapa Czarna Góra
Czarna Góra - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Czarnej Góry i okolic. Zakres mapy ograniczony jest miejscowościami: Stronie Śląskie, Bystrzyca Kłodzka, Międzylesie i Stare Miasto w Czechach. Znajduje się tu popularny ośrodek narciarski. Na mapie zaznaczono szlaki piesze i rowerowe (z...

Mapa Mapa tras rowerowych - Singletrack Glacensis
Mapa tras rowerowych - Singletrack Glacensis - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa przedstawia obszar Ziemi Kłodzkiej z naniesionymi pętlami Singletrack'ów. Rowerowe trasy zostały wytyczone przy współpracy ze Stowarzyszeniem Gmin Ziemi Kłodzkiej. Na mapie oznaczono przebieg pętli wraz z ich infrastrukturą (stacje naprawcze,...

Mapa Województwo Dolnośląskie - mapa atrakcji turystycznych
Województwo Dolnośląskie - mapa atrakcji turystycznych - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Wybrać około 100 atrakcji z tego regionu to niezwykle trudne zadanie. Miejsc szczególnych, wartych odwiedzenia jest tutaj znacznie więcej. Subiektywnego wyboru dokonał – opierając się na doświadczeniu jako pilota wycieczek, przewodnika...