Dobrze zachowane koszary oraz nowe budynki jednorodzinne na sprzedaż. Wstęp wolny.
Zadbany teren, odremontowane koszary wojskowe, na wale znakomita enklawa parkowa, z ławkami i grillem a głęboka fosa ze ścieżka o dzikiej roślinności. Warte zwiedzenia
Można zejść na samo dno i sobie przejść ok. 1 km wśród starego drzewostanu i bunkrów.
Teren prywatny ale można go zobaczyć z oddala
Prawie całkowicie zniwelowany, widać tylko do połowy zalane wodą koszary
Obecnie teren zajmują różne firmy związane z lotniskiem Okęcie ale można sobie wjechać.
Pomnik powstały w pobliskim miejscu tejże katastrofy, w okolicznej fosie. Kapitan Paweł Lipowczan resztkami steru skierował samolot na fosę a nie na pobliski ośrodek wychowawczy dla nieletnich.
Można sobie obejrzeć nisko lądujące samoloty. Lądują nie mal co 5 min, nawet potężne Boeingi.
Ogólnie dostępny teren, zagospodarowany w formie parku, z wysokimi wałami i budowlami z epoki fortu.
Brama wejściowa a za nią budowle z XIX w. (tylko fasady) ale są i całe budowle.
Opuszczony i zaniedbany ale pod kontrolą konserwatora. Można wchodzić.
Hale były 30 m na 100 m długie
Dobrze zachowany obiekt wodociągowy
Bardzo długi budynek około 0,5 km
Potężne maszyny parowe, agregaty i stare traktory do wolnego sobie obejrzenia oraz pisana historia zakładu.
Opuszczony i zarośnięty teren ale dobrze zachowane koszary wojskowe. Ładna aleja wjazdowa. Wolny wstęp.
Tutaj można sobie odpocząć na licznych ławkach.
Były fort całkowicie zagospodarowany w formie parku, tylko widać części wałów.
Dobrze zagospodarowany teren, liczne firmy ale także kafejki. Wstęp wolny. Można zwiedzać wały.
Najstarszy i najpiękniejszy ogród Jordanowski w Warszawie
Piękny niewielki park z pomnikiem ku czci Powstańcom Warszawy z 1944 r.
Obecnie główna działalność to tenis ziemny i piłka nożna na małych boiskach.
Płatny basen pływacki, dość drogo.
Przejazd kolejowy bez zapór. Trzeba uważać.
Później nie będzie przejazdu przed wiaduktem
Bardzo równa nawierzchnia można popruć nawet 40 km/h
Rozpędzić się ile wlezie bo długi jest podjazd
Nie rozpędzać się z górki za bardzo bo będzie skręt o 90 st. na światłach
Można jechać na chodniku bo obok ulica jest dość ruchliwa i wąska
Nie wchodzić to hali jeżeli są tam prace rozbiórkowe
Nawierzchnia ścieżki z nierównej wybitnie kostki na całej długości tej ulicy. Zgroza
Koniec ścieżki i należy pojechać ulicą około 200 m
Ścieżka wykonana z kostki ale dość równa powierzchnia, można śmiało jechać co najmniej 25 km/h
Długi podjazd, odpowiednio wcześniej zmienić przełożenie
Trzeba uważać na tym zjeździe bo jest głęboko zaokrąglony i nie rozpędzać się bo z przeciwka mogą jechać inni rowerzyści
Dobra nowa ścieżka ale w połowie ulicy przeskakuje na drugą stronę.
Ścieżka z kostki jest po lewej stronie, bardzo nierówna
Jest nowa nawierzchnia z asfaltu aż do skrzyżowania po lewej stronie
Jak Kto chce może zwiedzić po lewej stronie zabytkowe budynki Szkoły Gospodarstwa Wiejskiego, dawna posiadłość Edwarda hr. Raczyńskiego spadkobiercy po rodzie Krasińskich. Podarował je szkole.
Bardzo głęboka fosa i strome zbocza
Uważać na zjeżdżające samochody
Można zajrzeć i zwiedzić. Obiekt niewielki
Kościół parafialny z okolicznym cmentarzem. Parafia ufundowana przez księcia Konrada Maz. w 1238 r. a kościół zapewne wbudowali Służewscy herbu Radwan, którzy mieli tutaj wieś Służewo.
Na terenie przykościelnym znajduje się, odsłonięty w 1993 pomnik Męczenników Terroru Komunistycznego 1944–1956 projektu Macieja Szańkowskiego i Sławomira Korzeniewskiego.
W 1992 znajdujące się pod powierzchnią wzgórza jaskinie zostały uznane za pomnik przyrody (są siedliskiem wielu gatunków nietoperzy). Na terenie parafii rośnie także kilka starych drzew, w tym 300-letnie lipa i platan.
Można szybko zjechać ale trzeba uważać bo jest to droga rowerowa-piesza
Stary budynek wiejski z 1905 r.
Starodawna droga wiejska biegnąca kiedyś wśród żyznych pół we wsi Szopy Polskie
Zbudowany na skarpie blisko dawnej ale rozebranej skoczni narciarskiej
Nowe budynki jednorodzinne
Jedziemy chodnikiem bardzo mało uczęszczanym przez pieszych, ponieważ na ulicy zawsze duży ruch i ulica bardzo wąska a jazda w tym miejscu jest bardzo niebezpieczna
Tak zwany trakt królewski prowadzący do Wilanowa
Ulica pełna łat i dziur oraz karbów co 15 m a także piachu itp.
Chodnik o długości ok. 200 m. Można powoli jechać, dając pierwszeństwo pieszym.
Skomentuj