W poszukiwaniu pozostałości po linii kolejowej D29-381 Oborniki-Wronki

Dodano 13 października 2014 przez plik GPX
W poszukiwaniu pozostałości po linii kolejowej D29-381 Oborniki-Wronki
  • Opis
  • Mapa
  • Punkty

Kod trasy

50860
Pobierz trasę w aplikacji
Wpisz kod w wyszukiwarce

Informacje

  • Rodzaj aktywności: Rower górski
  • Stopień trudności: Średni
  • Gwiazdki:  3.9
  • Dystans: 133 km
  • Czas trwania: 12 h 11 min
  • Średnia prędkość: 10,94 km/h
  • Przewyższenie: 119,4 m
  • Suma podejść: 2 994,4 m
  • Suma zejść: 3 007,8 m
  • Data: 10 października 2014
  • Lokalizacja: Oborniki, Stobnica, Obrzycko, Brączewo, Pamiątkowo
295233
Wjazd na szlak kolejowy
Uwaga na kamienie, piasek i powalone drzewa. Szerokie ogumienie i mocna rama wskazane.
295238
Zjazd z trasy kolejowej
Wjazd na drogę gruntową ubitą, miejscami tzw. kocie łby.
295240
Leśna dróżka wzdłuż nasypu kolejowego
Dróżka piaszczysta, momentami nie do przejechania na wąskich oponach.
295241
Piaszczysta polna droga
W wyniku pomyłki drogi (zamiast na Sycyn i Osowo, pojechałem przez Piotrkówko) musiałem nieco improwizować i znów trzeba było prowadzić przez całkowity piach.
295242
Piaszczysta polna droga
Ponownie piaszczysta droga, na której się zakopałem.
295294
Stacja kolejowa Słonawy
Dziś prywatna posesja i prywatny właściciel. Zdjęcie wykonane z głównej drogi łączącej Oborniki z Obrzyckiem.
295295
Widok z wiaduktu ul. Staszica
Widok na wąwóz, którym niegdyś prowadziła linia kolejowa 381. Oborniki, ul. Staszica.
295296
Wiadukt od strony linii kolejowej
Dołem przebiegała linia kolejowa 381. U góry ul. Staszica.
295297
Ul. Kalinowa - niegdyś tor biegnący do Wronek
295298
Ścieżka w miejscu torów
Tędy niegdyś przebiegała linia 381. Dziś pozostał tylko tłuczeń podtorza, który wymieszał się z polnymi kamieniami, piaskiem i przykrywają go liście. Ciężko po tym jechać rowerem.
295299
Dojazd do ul. Staszica
Jesienna sceneria. Wylot ul. Łopatyńskiego w ul. Staszica. Czerwono-białe barierki nadają bardzo fajny oldskulowy klimat temu miejscu.
295300
Wiadukt nad DK11
Wiadukt, pod którym przebiegała linia do Wronek. U góry ul. 11 Listopada. Zauważcie, że wiadukt nosi jeszcze ślady sadzy z kominów parowozów i lokomotyw spalinowych, które przez dziesięciolecia tędy jeździły.
295301
Tuż przy punkcie widokowym
Panorama Obornik. Z prawej strony na wzniesieniu mieści się punkt widokowy.
295302
Wieża wodna przy stacji Oborniki
295303
Kolejowy most na rzece Wełnie
Zaspawane boczne kładki inspekcyjne. Środkiem biegnie droga.
295436
Most kolejowy widziany z nasypu
Tuż po wyjściu z krzaków, które zarosły już cały nasyp kolejowy.
295437
Stacja Bąblin
Dziś własność prywatna. Tabliczka "teren prywatny" przed wjazdem na posesję odstrasza przybyszów z zewnątrz. Dlatego zdjęcie z drogi Oborniki-Obrzycko.
295438
Stacja Stobnica
Obok niewidoczna na zdjęciu rampa przeładunkowa. Widok z drogi Oborniki-Obrzycko.
295439
Ślad po przejeździe kolejowym
Przejazd usunięto i zaasfaltowano. Po lewej widoczny jeden z niewielu zachowanych słupów linii służącej do komunikacji telefonicznej między stacjami.
295440
Stacja i peron w Obrzycku
Tory usunięte niedawno. Nawet ślady kół ciężkiego sprzętu są świeże. Perony całkowicie zarośnięte, pewnie też długo nie postoją.
295441
Nasyp kolejowy prowadzący do mostu
Nie polecam dojazdu nasypem do wiaduktu kolejowego - wszystko zarośnięte, chaszcze i krzaczory, przez które trzeba się przedzierać pieszo. Na dodatek wszędzie roślinne rzepy, które przyczepiają się do ubrania.
295442
Stacja Kiszewo
Stacja znajduje się w pobliżu innych zabudowań, tuż przy polnej dróżce. Ładnie utrzymana.
295443
Nie wygląda bezpiecznie...
Spróchniałe drewniane belki nie budzą zaufania. Na dodatek momentami skrzypią, gdy się po nich idzie.
295444
Wiadukt kolejowy w Stobnicy
295445
Wiadukt kolejowy w Bąblinku
Górą nie pojedzie już nigdy żaden pociąg.
295446
Pasąca się mućka...
...woli stać w cieniu mostu.
295447
Pozostawione podkłady kolejowe
Podkłady strunobetonowe INBK8, prawdopodobnie z 1979 roku. Trochę już zniszczone. Nie wygląda na to, by miały stąd zniknąć za sprawą PKP PLK.
295448
Młyn w Obrzycku
Stary młyn, położony tuż przy stacji benzynowej. Wg informacji z mediów, w czerwcu 2014 nowy właściciel mimo braku zgody Konserwatora Zabytków i Inspektora Nadzoru Budowlanego rozpoczął wyburzanie obiektu. Tak w Polsce postępuje się z zabytkami :( A widać, że cegła jest porządna, belki stropowe też raczej przegnite nie były.
295449
Wiadukt kolejowy w Bąblinku
Widok na nasyp kolejowy, który jeszcze nie zdążył porosnąć bujną roślinnością. Trudno tu się ukorzenić krzewom, gdy pozostawiono grubą warstwę tłucznia.
295455
Most kolejowy na Warcie w Brączewie
Będąc w Stobnicy, nie wierzyłem, że ludzie z Brączewa codziennie podążają na PKS do Stobnicy przez most. A jednak. Po południu spotkałem dwóch ludzi idących przez most. W tle jeden z nich. Ten most jest im niezbędny, by dotrzeć do pracy!
295456
Nasyp kolejowy
295457
Słup łączności pomiędzy stacjami
Pozostał tylko dlatego, że jest wkopany w ziemię. Pozostałe słupy miały wkopaną żelbetową konstrukcję, do której przykręcany był drewniany pal. Żelbet pozostał, słupy nie.
295458
Stacja Jaryszewo Obornickie
Tuż przed Brączewem.
295459
Wiadukt drogowy w Brączewie
295460
Działalność miejscowych bobrów
Wycieczka w poszukiwaniu pozostałości po linii kolejowej 381 łączącej Oborniki z Wronkami na odcinku Oborniki-Obrzycko. Dwukrotne pomyłki drogi sprawiły, że podróż wydłużyła się o kilka km. Były także odcinki wyjątkowo piaszczyste, po których nie dało się jechać moim rowerem. Trudności sprawiła także jazda po nasypie kolejowym na odcinku od Obrzycka do Brączewa, ze względu na pozostawiony po likwidacji linii tłuczeń kolejowy - rower, mimo jazdy 10km/h nieco ucierpiał. Z tego względu trasa ma charakter górski - dobrze mieć tam szerokie opony i coś amortyzującego. Z pewnością rower szosowy nie przejechałby po takich kamieniach i zakopałby się w piasku. Jeśli chodzi o wykres prędkość/wysokość, to nie należy brać go dosłownie za pewnik - mój odbiornik GPS nie jest najwyższych lotów i nieco szwankuje - licznik rowerowy wykazał Vmax 46km/h i Vav 19,2km/h.

Uwaga, zdjęcia w galerii wyświetlają się w niewłaściwej kolejności... By to poprawić musiałbym na nowo je wgrywać, ustawiać położenie oraz opisy... Za dużo roboty.

Na tej trasie przyda Ci się mapa dostępna w naszej aplikacji

Mapa Okolice Poznania. Część północna
Okolice Poznania. Część północna - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Poznania to aktualizowane w terenie wydanie północnych okolic Poznania z zaznaczonymi szlakami pieszymi i rowerowymi. Obszar mapy obejmuje teren Parku Krajobrazowego Puszczy Zielonki oraz Park Krajobrazowy Promno.

Mapa Okolice Poznania. Część Południowa
Okolice Poznania. Część Południowa - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Poznania to aktualizowane w terenie wydanie południowych okolic Poznania z zaznaczonymi szlakami pieszymi i rowerowymi. Obejmuje zasięgiem Stęszew, Środę Wielkopolską, Kostrzyn.

Mapa Szlak Piastowski
Szlak Piastowski - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa turystyczna Szlaku Piastowskiego, który przebiega przez województwa: wielkopolskie i kujawsko-pomorskie. Mapa została zaktualizowana w terenie, zostały na niej uwzględnione wszelkie niezbędne informacje turystyczno-krajoznawcze oraz informacje...

brak wystarczającej ilości ocen

Skomentuj

Zaloguj się, aby komentować i oceniać trasy
Moja mapa 0

Dbamy o Twoją prywatność

W celu zapewnienia naszym użytkownikom usług na możliwie najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Uzyskujemy dostęp i przechowujemy informacje na urządzeniu oraz przetwarzamy dane osobowe, takie jak unikalne identyfikatory i standardowe informacje wysyłane przez urządzenie czy dane przeglądania w celu wyboru oraz tworzenia profilu spersonalizowanych treści i reklam, pomiaru wydajności treści i reklam, a także rozwijania i ulepszania produktów. Za zgodą użytkownika nasze aplikacje korzystają z precyzyjnych danych geolokalizacyjnych.

Kliknięcie w przycisk "Akceptuję", oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych zgodnie z powyższym opisem. Dokładne zasady zostały opisane w naszej Polityce Prywatności.

Beta