Trasa rekreacyjna

Dodano 10 maja 2021 przez rysowanie

Międzynarodowy Bałtycki Park Kulturowy
W parku znajduje się zespół sportowo-rekreacyjny: amfiteatr, skatepark, plac zabaw oraz ogród Cztery Pory Roku. Dla rowerzystów i rolkowców wydzielone zostały ścieżki, a wszystko to otoczone jest zielenią, gdzie po intensywnych grach i zabawach można odpocząć. W miesiącach wakacyjnych w amfiteatrze Parku Kulturowego działa Scena Letnia Teatru Wybrzeże. W każdą sobotę odbywają się tu przedstawienia dla dzieci i dorosłych, natomiast niedziele są zarezerwowane dla letniej sceny muzycznej i koncertów muzycznych.
Skate park
Skate park przeznaczony jest do uprawiania sportów ekstremalnych (jazda na deskorolce, BMX, czy wyczynowa jazda na rolkach). Znajduje się tutaj wiele torów i przeszkód wykonanych z betonu i przeznaczonych do nauki różnych trików.
Boisko
Boisko do gry w koszykówkę i piłkę nożną. Obok boiska znajdują się urządzenia fitness do ćwiczeń na świeżym powietrzu.
Plac zabaw
Wydzielony plac zabaw dla najmłodszych. Znajdują się tu karuzele i zjeżdżalnie, a wszystkie zabawy odbywają się na piasku.
Plac zabaw przy ul. Matejki
Niewielki plac zabaw tuż obok rzeki Radunia. Miejsce idealne na krótki odpoczynek podczas wycieczki rowerowej.
Plaża Miejska
Plaża Miejska stanowi jedno z bardziej uczęszczanych miejsc wypoczynku dla pruszczańskich rodzin z dziećmi i seniorów w okresie letnim, szczególnie w czasie wakacji. Plaża jest wyposażona w udogodnienia w postaci leżaków stacjonarnych, przebieralni oraz zestawu zabawkowego w formie statku dla najmłodszych.
Park Piknikowy
Park Piknikowy znajduje się nieopodal Plaży Miejskiej nad rzeką Radunią. Jest to miejsce idealne na rodzinny piknik. Znajduje się tam 5 stanowisk składających się z murowanego grilla, stołów i ław oraz specjalnie wydzielone miejsce na ognisko. Niedaleko ulokowano niewielki plac zabaw dla dzieci oraz miejsce na rowery.
Teren rekreacyjny przy ul. Powstańców Warszawy
Teren sportowo-rekreacyjny, w skład którego wchodzi plac zabaw dla dzieci, fitness park, skate park, boisko do gry w koszykówkę oraz ciągi piesze i ławeczki, to miejsce idealne do zabawy i odpoczynku.
Aeroklub Gdański
Aeroklub Gdański utworzony w 1929 roku to jedno z najstarszych stowarzyszeń w Trójmieście i jednocześnie największa organizacja lotnicza w północnej Polsce. Aeroklub Gdański tworzą sekcje: samolotowa, szybowcowa, spadochronowa, motolotniowa, balonowa oraz modelarska. Obecnie Aeroklub Gdański zrzesza 125 członków zwyczajnych i blisko 500 stowarzyszonych.
Park Dębowy
Park Dębowy jest miejscem idealnym do odpoczynku wśród zieleni. Mała architektura w postaci ławek, parkowych siedzisk, leżaków czy hamaków uzupełnia charakter tego miejsca.
Park Krainy Polodowcowej
Park Krainy Polodowcowej to teren o charakterze rekreacyjno-dydaktycznym o powierzchni 2,4192 ha. Umieszczono w nim różnorodne, regionalne nasadzenia roślinne, opisane tablicami informacyjnymi. Głównym elementem parku jest urządzona zieleń dekoracyjna o dużej bioróżnorodności. Ponadto znajdują się tu elementy zabawowe dla dzieci, alejki spacerowe, a także naturalne elementy małej architektury oraz oświetlenie typu LED.
Park z Gruszą
Park z gruszą to niewielki teren zielony tuż obok Urzędu Miasta. Został zaprojektowany i wykonany przez młodzież z Zespołu Szkół Ogrodniczych i Ogólnokształcących w Pruszczu Gdańskim. W parku znajduje się wiele starych drzew m.in. dąb stanowiący pomnik przyrody oraz grusza, od której park otrzymał nazwę. Dodatkowe nasadzenia roślin dekoracyjnych podkreśliły wyjątkowy urok tego miejsca. W parku znajdują się także ławeczki pamięci, które zostały postawione dla uczczenia zasłużonych pruszczan.
1198721
1198736
1198737
Parking rowerowy niezadaszony
5 stojaków, monitoring możliwy na terenie Targowiska Miejskiego. Miejsca dostępne w godzinach pracy targowiska.
1198743
Parking przy budynku Urzędu Miasta
Miejsce postoju dla rowerów, niezadaszone. Monitoring znajduje się na budynku urzędu.
1198746
2 stojaki, brak monitoringu
1198751
Kryty parking rowerowy
38 zamykanych boksów (zamknięcie we własnym zakresie przy pomocy zwykłej kłódki lub zapięcia rowerowego), monitoring na terenie parkingu Park & Ride
1198752
36 stojaków, monitoring na terenie parkingu Park & Ride
Naszą wycieczkę szlakiem rekreacyjnym zaczynamy od placu zabaw mieszczącego się obok zrekonstruowanej starożytnej osady handlowej na terenie Międzynarodowego Bałtyckiego Parku Kulturowego.

Jadąc wzdłuż ścieżki rowerowej, docieramy do mostku nad Radunią. Tuż za nim skręcamy w lewo i jadąc chodnikiem wzdłuż ulicy Zastawnej, docieramy do skrzyżowania z ulicą Grunwaldzką. Schodzimy z rowerów i na pasach przechodzimy na drugą stronę ulicy Grunwaldzkiej. Skręcamy w lewo. Wjeżdżamy na ścieżkę rowerową. Po przejechaniu zaledwie 100 metrów, tuż za mostem nad Radunią, skręcamy ostro w prawo. Przed nami spokojna kilometrowa trasa biegnąca wzdłuż rzeki Raduni.

Po przejechaniu pół kilometra możemy zatrzymać się na krótki odpoczynek tuż obok placu zabaw. Jedziemy dalej. Docieramy do skrzyżowania z ulicą Mickiewicza. Przechodzimy przez kamienny most nad Radunią. Za mostem skręcamy w lewo i jadąc ścieżką rowerową, docieramy do plaży miejskiej z Parkiem Piknikowym. Warto na chwilę zatrzymać się w tym urokliwym miejscu. Z Miejskiej Plaży kierujemy się do dworca PKP. Przechodzimy tunelem na drugą stronę. Prowadząc rowery deptakiem wiodącym od przejścia podziemnego docieramy do ronda.

Wsiadamy na rowery. Jedziemy wzdłuż ulicy Powstańców Warszawy. Po przejechaniu zaledwie 400 metrów wjeżdżamy na teren sportowo- rekreacyjny. Zatrzymujemy się na odpoczynek.

Po czasie spędzonym na zabawie ruszamy dalej. Kierując się ulicą Powstańców Warszawy, docieramy do skrzyżowania z ulicą Emilii Platter. Tuż za wjazdem na teren 49 Bazy Lotniczej przejeżdżamy na drugą stronę. Wjeżdżamy na ścieżkę rowerową wzdłuż ulicy Emilii Platter. Po przejechaniu kilometra docieramy do ulicy Kopernika. Kierując się w stronę ulicy Kasprowicza, po prawej stronie mijamy Park Dębowy. Skręcamy w lewo w ulicę Kasprowicza. Po 200 metrach przechodzimy na drugą stronę ulicy. Wjeżdżamy w ulicę Rzewuskiego.

Po pokonaniu kolejnych 200 metrów docieramy do niesamowitego miejsca - Parku Krainy Polodowcowej. Po odpoczynku czas wracać.

Ulicą Beniowskiego docieramy do ulicy Kasprowicza. Skręcamy w prawo. Po przejechaniu 800 metrów wzdłuż ulic Kasprowicza i Polskiego Czerwonego Krzyża docieramy do skrzyżowania
z ulicą NSZZ Solidarność.

Po przejechaniu na drugą stronę, skręcamy w lewo. Przejeżdżamy nad torami i docieramy do przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulic Przemysłowej i Grunwaldzkiej. Przechodzimy na drugą stronę. Wjeżdżamy na koronę wału Kanału Raduni. Skręcamy w lewo.

Po przejechaniu 900 metrów docieramy do ulicy Raciborskiego. Przejeżdżamy przez pasy i wjeżdżamy na ścieżkę rowerową wzdłuż ulicy Wojska Polskiego. Przed nami kilometrowy odcinek prowadzący aż do miejsca, skąd wyruszyliśmy. Po drodze, tuż przed kościołem po drugiej stronie Kanału Raduni, znajduje się Park z Gruszą.

Mapa Pomorskie. Zamki i pałace
Pomorskie. Zamki i pałace - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa województwa pomorskiego na której zaznaczono za pomocą ilustracji zamki, dwory i pałace w województwie pomorskim. Mapa zawiera aktualną sieć dróg. Łącznie uwzględniono 121 miejsc wartych odwiedzenia.

Mapa Województwo Pomorskie
Województwo Pomorskie - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa całego  województwa pomorskiego  z aktualnym przebiegiem dróg. Opisano ich numerację i kilometraż, zaznaczono również stacje paliw. Miejsca ciekawe, warte odwiedzenia podkreślono kolorem żółtym. Mapa posiada opisaną siatkę geograficzną WGS 84...

Mapa Mierzeja Wiślana i Żuławy Wiślane
Mierzeja Wiślana i Żuławy Wiślane - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Wydawnictwa Compass "Mierzeja Wiślana i Żuławy Wiślane" poza wymienionymi w tytule Mierzeją i Żuławami Wiślanymi obejmuje swoim zasięgiem także, Wysoczyznę Elbląską oraz część Pojezierza Kaszubskiego, Wybrzeże Staropruskie, Pojezierze...