07.05.2016 Rybnik - Czechy Opava - Hradec Nad Moravici - Raduń - Rybnik 180 km

Średni
9 h 5 min
5/6
Wyjeżdżam z domu o 7.30 i docieram na miejsce zbiórki około 7.50 bo na 8.00 mamy zbiórkę na rybnickim rynku. Było nas 6: Dawid, ja, Krzysiek, Piotrek, Mariusz, Łukasz. Po zebraniu się robimy pamiątkową fotkę. Ruszamy parę minut po 8.00. Kierujemy się na Lyski gdzie czeka dołącza do nas Grzegorz. W Raszczycach mały postój na napoje, itd. Ruszamy dalej na Racibórz. Docieramy do Raciborza i kierujemy się na Czechy gdzie przed Sudicami trafiamy na czołg. Robimy postój i zdjęcia. W Sudicach kolejny postój na moment przy starym samolocie. Wyjeżdżamy z Czech i po chwili znowu wjeżdżamy do Czech. Kręcimy dalej aż docieramy do Opavy. Tam zbiorowa fotka przy fontannie. Ruszamy dalej w centrum docierając do Urzędu Miasta (Radnice). Z Opavy kierujemy się ścieżką rowerową wzdłuż rzeki Moravica docierając do Hradec nad Moravici. Tam postój na małe "co nieco" i kanapki. Po odpoczynku i dożywieniu ruszamy na zamek. Bardzo stromy podjazd ale dajemy radę :) W zamku akurat odbywają się dni miasta stąd tyle straganów, karuzel, lokalnych specjałów i impreza. Bardzo fajne miejsce ale po jakimś czasie musimy ruszać dalej w trasę. Kierujemy się na Raduń. W Raduniu piękny pałac gdzie chwila odpoczynku i czas na fotki. Po ruszeniu z Radunia pojechaliśmy złą drogą nadrabiając z 20 km i długie strome podjazdy co dały nam trochę popalić. W końcu wracamy na właściwą trasę i szukamy jakiegoś lokalu w Czechach co by sobie kupić coś ciepłego do jedzenia i zimnego do picia :) Po drodze na przystanku mały postój. Dalej znajdujemy lokal w Pist. Po odzyskaniu sił ruszamy i robimy po chwili zdjęcie przy największym w Europie zegarze słonecznym. Z Pist wjeżdżamy do Polski. Kręcimy przez Buków, Lubomię, Rzuchów docierając do Rydułtów gdzie Grzegorz odbija do domu. Pozostałą grupą kierujemy się na Rybnik i docieramy pod Bazylikę św. Antoniego gdzie kończymy naszą wspólną rajzę. Robimy pamiątkowe zdjęcia i filmiki fontanny wodnej przy muzyce klasycznej. Ja kręcę do domu po drodze jadąc przez ciemny las ale lampa rowerowa świeci jakbym jechał w dzień przez las aż sama przyjemność. Docieram do domu.
Podsumowując dzisiejszą trasę, pogoda bardzo udana, doborowe towarzystwo, piękne miejsca. Nic więcej podczas takiej wspólnej trasy nie trzeba. Dziękuję chłopakom za wspólne kręcenie i pozdrawiam.
Link do filmiku z trasy: https://www.youtube.com/watch?v=Xk-9prI8cAw

Ostrava i okolice

Mapa prezentuje fragment północno-wschodnich Czech, przy granicy z Polską, na pograniczu Śląska i Moraw. Stolica regionu - Ostrawa - to ważny ośrodek komunikacyjny i gospodarczy Czech.

Rok wydania: 2016/2017

Powiat raciborski

Mapa Raciborza i okolic obejmuje obszar, w skład którego wchodzą gminy: Racibórz, Kornowac, Nędza, Kuźnia Raciborska, Rudnik, Pietrowice Wielkie, Krzanowice, Krzyżanowice. Szczególnie atrakcyjne miejsca zaznaczono żółtą ramką. Podano aktualne przebiegi szlaków pieszych, rowerowych i dydaktycznych, łącznie z kilometrażem.

Rybnik i okolice

Mapa Rybnika i okolic obejmuje Żory, Jastrzębie-Zdrój, Rybnik i Wodzisław Śląski. Zaznaczono na niej informacje przydatne turyście, jak zabytki, noclegi, granice obszarów chronionych. W miejscowościach opisano nazwy głównych ulic. Podano aktualne przebiegi szlaków pieszych i rowerowych.

Rejon Opavy i Slezská Harta

Mapa rezentuje fragment północnych Czech, przy granicy z Polską, wokół miasta Opawa i zapory wodnej Slezská Harta.

Euroregion Praděd

Turistická mapa Euroregionu Praděd zahrnuje území česko-polského příhraničí: na české straně okresy Jeseník a Bruntál, na polské straně Opolské vojvodství. Speciálně zpracovaný kartografický podklad obsahuje nezbytné informace pro aktivní turistiku v přeshraniční oblasti: pěší, jezdecké, cyklistické stezky a další významné objekty infrastruktury cestovního ruchu.

Mapa byla zpracována v rámci projektu „E-bike moderní turistika" spolufinancovaného z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj a ze státního rozpočtu. „Překračujeme hranice".

Euroregion Pradziad

Mapa turystyczna Euroregionu Pradziad obejmuje obszar pogranicza polsko-czeskiego: po polskiej stronie województwo opolskie a po czeskiej okresy Jesenik i Bruntal. Specjalnie opracowany podkład kartograficzny zawiera niezbędne informacje do uprawiania aktywnej turystyki w transgranicznym regionie: szlaki piesze, konne, trasy rowerowe oraz inne ważne elementy infrastruktury turystycznej.

Mapa została wykonana w ramach projektu „E-bike nowoczesna turystyka” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz ze środków budżetu państwa. „Przekraczamy granice”.