Beskidzka Droga św. Jakuba po Beskidzie Wyspowym: Laskowa - Rozdziele - Pasierbiec .

Dodano 27 września 2021 przez rysowanie

• Data: 25 września 2021
  • Lokalizacja: Laskowa - Rozdziele - Pasierbiec
Kościół p.w. Najświętszego Imienia Maryi - Laskowa
oznakowanie trasy
Czarny szlak i muszla św. Jakuba
Punkt widokowy
Widok na most nad rzeką Łososina
Oznakowanie trasy
oznakowanie czarny szlak i żółta strzałka kierunkowa drogi św. Jakuba
Kapliczka
Agroturystyka
Agroturystyka Faron
Przystanek i znak informacyjny
Przystanek Rozdziele Centrum i znak kierunkowy Beskidzkiej Drogi św. Jakuba.
Drewniany kościół św. Jakuba - Rozdziele
OSP Rozdziele
Budynek Ochotniczej Straży Pożarnej Rozdziele ze św. Florianem
Kapliczka
Kapliczka Chrystusa Frasobliwego - Rozdziele
Kapliczka Matki Bożej Niepokalanej na skrzyżowaniu przy Szkole Podstawowej - Rozdziele
Punkt widokowy
Punkt widokowy - Rozdziele Widoma
Uwaga miejsce przejścia
Miejsce w którym przechodzimy na drugą stronę jezdni i dalej kierujemy się za muszlą i szlakiem czerwonym
Bacówka
Bacówka na Zadzielu
Widok z trasy
Górna Stacja Kolejki
Widok na górną Stację Kolejki Laskowa - Kamionna
Szczyt Kamionna
oznakowanie szczytu Kamionna
Tabliczka i miejsce wypoczynku
Miejsce poniżej Kamionnej z ławeczką i zadaszeniem
Rezerwat Przyrody Kamionna
Rezerwat Przyrody
Pasierbiecka Góra
Oznakowanie szczytu
Kościół Matki Bożej Pocieszenia w Pasierbcu
Kaplica
Kaplica św. Józefa i Matki Bożej z Altotting - Pasierbiec
Rozpoczynamy pielgrzymowanie odcinkiem Beskidzkiej Drogi św. Jakuba po Beskidzie Wyspowym od Kościoła Parafialnego p.w. Najświętszego Imienia Maryi w Laskowej. Idziemy starą drogą i po 140m odchodzimy w lewo idąc pod górkę w kierunku Laskowej Góry (553 m n.p.m.) dochodzimy do Roli "Wróble", nastepnie mijamy kapliczke matki Bozej i dochodzimy do zabudowań Roli "Na Górze".Dochodzimy do rozwidlenia dróg idziemy w prawo mijając przydrożny krzyż choleryczny. Mijamy Role "Błaskówka" , idąc dalej prosto po około 1600m na rozwidleniu idziemy w prawo mijając Agroturystykę Faron i schodzimy prosto za drogą do drogi asfaltowej. Idziemy w lewo drogą, mijamy Dolne Rozdziele dochodząc do Rozdziela Centrum i kierujac się od przystanku w prawo dochodzimy do drewnianego kościółka p.w. św Jakuba w Rozdzielu. Drewniany rzymskokatolicki bardzo piękny kościół filialny, należący do parafii św. Mikołaja w
Żegocinie w diecezji tarnowskiej, wybudowany został pod koniec XV w. w Królówce koło Nowego Wiśnicza. W 1986r. z inicjatywy ks. Antoniego Poręby został przeniesiony do Rozdziela. Wtedy też wymieniono część zbutwiałych belek.Kościół znajduje się na Szlaku Architektury Drewnianej w Małopolsce. Od koscioła idziemy w prawo chodnikiem wzdłóż drogi, po 1200m mijamy Schronisko Młodzieżowe w Rozdzielu Górnym. Idąc dalej za drogą mijamy po lewej stronie Szkołę Podstawową i idac w lewo obok kapliczki Matki Bożej Niepokalanej za czerwonym szlakiem rowerowym lekko pod górę dochodzimy do punktu widokowego Przełęcz Widoma - Rozdziele (535m). Idziemy dalej za drogą 965, po 200m przechodzimy na drugą stronę drogi i za niebieskim szlakiem i muszlami św. Jakuba dochodzimy do Bacówki "Na Zadzielu", tutaj pijemy kawę dzięki uprzejmości włascicieli. ( Byliśmy o 12:00 a Bacówka czynna od 13:00). Po krótkim odpoczynku udajemy sie dalej za niebieskim szlakiem idąc ciagle lekko pod górę. W okolicy wierzchołka Kamionnej mijamy górną Stację Kolejki Narciarskiej Patria Laskowa - Kamionna. Idąc dalej łączymy się z żółtym szlakiem turystycznym i dochodzimy do szczytu Kamionnej (802 m n.p.m.). Przechodzimy dalej mijając po prawej stronie Rezerwat Przyrody Kamionna i dalej niebieski szlak prowadzi do Pasierbieckiej Góry (764 m n.p.m.)My jednak nie dochodzimy do samego szczytu opuszczamy niebieski szlak i żółtym szlakiem schodzimy do Pasierbca starym pielgrzymkowym szlakiem do Sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia gdzie kończymy 6 etap Rodzinnego Pielgrzymowania Beskidzką Drogą św. Jakuba.

Mapa Beskid Wyspowy
Beskid Wyspowy - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa w wersji elektronicznej, którą można otworzyć jako jeden z podkłądów offline w aplikacji mobilnej Traseo. Mapa wydawnictwa compass obejmuje zasięgiem Beskid Wyspowy oraz Pogórze Wiśnickie i wschodnią część Pogórza Wielickiego. Od północy...

Mapa Główny Szlak Beskidzki - Wołosate-Ustroń
Główny Szlak Beskidzki - Wołosate-Ustroń - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa zawiera praktyczne informacje o Głównym Szlaku Beskidzkim (GSB) – najdłuższym szlaku górskim w Polsce, prowadzącym przez niemal wszystkie pasma beskidzkie (Bieszczady, Beskid Niski, Beskid Sądecki, Gorce, Beskid Żywiecki, Beskid Śląski). Przy...