Ciężkowice Skamieniałe Miasto

Łatwy
2 h 11 min
5/6
Korzystając z okazji że byliśmy w pobliżu na wycieczce rowerowej postanowiliśmy obejrzeć atrakcję pogórze Rożnowsko- Ciężkowickiego czyli Skamieniałe Miasto. Miejsce jest bardzo popularne co mogliśmy zaobserwować na parkingu który o godzinie 17:00 był jeszcze całkiem pełny.. Za bilet trzeba zapłacić 5 zł, za parking 10 zł i opcjonalnie za przewodnik 9 zł. Trasa zajęła nam 2 godziny a pokonaliśmy około 5 km. Po drodze kilka ciekawych skał zbudowanych z piaskowca ciężkowickiego które ,na skutek działalności lodowca a następnie erozji i trochę przy pomocy człowieka który jeszcze w XX wieku wydobywał skały z kamieniołomu , przybierają bardzo fantazyjne formy. Najbardziej znana jest "Czarownica z charakterystycznym nosem oraz "Grunwald" i "Skałka z Krzyżem". Po przejściu "Miasta" poszliśmy jeszcze obejrzeć Wąwóz Czarownicy oraz znajdujący się tam wodospad. Pomimo że wodospad niestety zniknął, z powodu zbyt małej ilości wody ,to i tak byliśmy bardzo zauroczeni miejscem z kilkunastometrowymi pionowymi ścianami skalnymi po obu stronach wąwozu. Wracaliśmy tzw. szlakiem Nietoperza prowadzącym trochę naokoło raczej bez atrakcji i czasami dość stromo w dół po gliniastej ścieżce która po deszczu musi być bardzo śliska.