Czerwony Szlak - Piękna Morenowego Krajobrazu

2013-07-13
Łatwy
2.3/6
Zaczyna się przy Leśnictwie Nowa Wieś Lęborska tutaj jest węzeł szlaków czarny, niebieski i Droga Św. Jakuba. Od leśniczówki idziemy wspólnie ze wszystkimi szlakami w kierunku Kębłowa ale na skrzyżowaniu oddalonym od leśniczówki 500m skręcamy w prawo a pozostałe szlaki w lewo. My z drogi która wiedzie do Lęborka po przejściu 100 m skręcamy w lewo w drogę polną i nią dochodzimy do lasu gdzie znajduje się Pomnik Przyrody kamień Diabelski " Płaski " Za kamieniem idziemy jeszcze ok. 1 km. Lasem a następnie skręcamy w prawo i droga polna wiedzie nas w kierunku miejscowości Mosty ok. 5 km. Po drodze po prawej stronie mijamy żwirownię i mamy piękny widok na Lębork. Przez Mosty Przechodzimy ul. Długą, koło placu zabaw do przejazdu kolejowego. Przejściem dla pieszych ostrożnie przekraczamy tory i chodnikiem idącym równolegle do drogi krajowej nr 6 idziemy 2 km do przejścia na tej drodze przy Krywaniu gdzie przechodzimy tą drogę i kierujemy się do jeziora Lubowidzkiego. Idziemy brzegiem jeziora w kierunku północno wschodnim do drogi asfaltowej prowadzącej do Dąbrówki Wielkiej ok.. 2 km. Po przejściu następnych 2 km w Dąbrówce skręcamy w drogę polną, idziemy nią do lasu ok..1 km. Tutaj skręcamy w lewo i wędrujemy drogą leśną 3 km do miejscowości Lubowidz. Przez Lubowidz przechodzimy drogą asfaltową prowadzącą w kierunku Lęborka ale za zabudowaniami skręcamy w lewo i wędrujemy drogą polną a potem leśną do do Cmentarza przy ul. Kaszubskiej w Lęborku - 3,5 km. Przecinamy ul. Kaszubską i dalej drogą polną na skraju lasu maszerujemy w stronę miejscowości Rybki 2 km. Teraz wędrujemy pięknie położoną okolicą z malowniczymi wąwozami nad rzeką Okalicą do drogi powiatowej nr 214 Lębork-Bytów. W tą drogę skręcamy w prawo i musimy przejść 300 m pod górę a na wysokości Baru przydrożnego skręcamy w lewo w drogę nieutwardzoną . Jesteśmy w miejscowości Molczyce. Z Molczyc wychodzimy w kierunku południowym drogą leśną oznakowaną jako droga Ppoż. wędrujemy dalej prosto bardzo malowniczym odcinkiem lewobrzeżnego dopływu Okalicy. Po przejściu 4 km. spotykamy zielony szlak, który dochodzi do naszego szlaku z prawej strony. Wspólnie z zielonym szlakiem ruszamy w kierunku zachodnim drogą leśną, po przejściu 1 km wychodzimy z lasu tu po lewej stronie drogi widzimy stary przedwojenny cmentarz ewangelicki. Dalej wędrujemy prosto ze szlakiem zielonym ok.. 1 km gdzie jest węzeł szlaków zielony, czarny i tu kończy się nasz szlak czerwony. Jest to węzeł szlaków przy miejscowości Małoszyce.
Trasę poleca:PTTK Ziemi Lęborskiej
PTTK Ziemi Lęborskiej

Kaszuby dla rowerzystów i piechurów cz. PŁN

Mapa Kaszub dla rowerzystów i piechurów część północna. Zasięg mapy ograniczony jest miejscowościami: Lipusz i Sulęczyno na zachodzie, Lębork i Nowy Dwór Wejherowski na północy, Żukowo i Przywidz na wschodzie oraz Gołuń i Wdzydze Kiszewskie na południu. Na mapie uwgzlędniono trasy rowerowe, szlaki piesze i Nordic Walking z długościami. Dodatkowo zaznaczone zostały drogi polne, leśne oraz szlaki kajakowe. Są tu też zabytki, noclegi, muzea, punkty widokowe, szczególnie warte odwiedzenia miejsca zaznaczono żółtą ramką.

Kaszubskie Wybrzeże Bałtyku

Mapa turystyczna Kaszub obejmuje obszar od Łeby po Hel, zaznaczone tu zostały szlaki turystyczne, ścieżki dydaktyczne oraz lokalizacje atrakcji turystycznych, fortyfikacji nadmorskich i latarni morskich.

Kaszuby Środkowe

Mapa Kaszub obejmuje obszar Pojezierza Kaszubskiego wraz z Kaszubskim, Wdzydzkim i fragmentem Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego oraz część Borów Tucholskich. Zasięg mapy wyznaczają: Bieszkowice na północy, Zblewo na południu, Dziemiany na zachodzie i Gdańsk na wschodzie. Rok wydania 2022

Pomorskie. Zamki i pałace

Mapa województwa pomorskiego na której zaznaczono za pomocą ilustracji zamki, dwory i pałace w województwie pomorskim. Mapa zawiera aktualną sieć dróg. Łącznie uwzględniono 121 miejsc wartych odwiedzenia.

Województwo Pomorskie

Mapa całego województwa pomorskiego z aktualnym przebiegiem dróg. Opisano ich numerację i kilometraż, zaznaczono również stacje paliw. Miejsca ciekawe, warte odwiedzenia podkreślono kolorem żółtym. Mapa posiada opisaną siatkę geograficzną WGS 84 przez co można ją zastosować do urządzeń z GPSem. Na rewersie umieszczono indeks miejscowości (miasta, wsie, przysiółki, duże dzielnice) oraz mapki tematyczne z podziałem administracyjnym, kodami pocztowymi, ochroną przyrody i krainami goegraficznymi.