Droga Człuchowska. ETAP 1: Pelplin - Lubichowo

2020-03-22
Łatwy
3.3/6
Opuszczając Plac Tumski kierujemy się w lewo, ul. Starogardzką. Po ok. 1,3 km docieramy do ronda, z którego wejść można na Górę Jana Pawła II - punkt widokowy. Udajemy się dalej prosto drogą wojewódzką nr 229. Część trasy do Ropuch pokonujemy otoczeni lasem, poruszając się wygodnym chodnikiem. Po przejściu pod wiaduktem autostrady pobocze zaczyna zastępować aleja drzew - należy uważać na ruch samochodowy. Chwilę po przekroczeniu mostu nad strumieniem docieramy do Lipinek Szlacheckich. Idąc cały czas dalej prosto znajdziemy się we wsi Jabłowo, gdzie po przejściu przez dawny przejazd kolejowy i dotarciu do centrum, za sklepem z dużym parkingiem, skręcamy w lewo, w ulicę Szkolną. Na wzniesieniu po prawej stronie podziwiać możemy gotycki kościół pw. św. Wawrzyńca. Podążając polną drogą, po ok. 500 m, przecinamy drogę wojewódzką nr 222 i kierujemy się dalej prosto żwirowym szlakiem. Trzymając się cały czas wyznaczonej trasy, po ok. 3,2 km trafimy do wsi Dąbrówka. Idąc w prawo, ulicą Starogardzką, dotrzemy do centrum wsi, mijając po drodze gotycki kościół pw. Podwyższenia Krzyża Świętego. Na rozstaju wybieramy kierunek w lewo, polną ścieżką. Po ok. 150 m należy kierować się w prawo, nie idąc bezpośrednio w środek lasu, tylko mając przed sobą jego obrzeża. Po ok. 1,2 km włączamy się w drogę asfaltową prowadzącą nas nad Jeziorem Płaczewskim, którą podążamy ok. 1,4 km aż do rozdroża z kierunkowskazem - tu wybieramy drogę żwirową prowadzącą nas najpierw przez las, a później przez pola, do miejscowości Wysoka. Po ok. 200 m od wyjścia z terenów leśnych droga zmienia nawierzchnię ze żwirowej na płyty betonowe. Po dojściu do skrzyżowania z drogą asfaltową skręcamy w prawo i po ok. 2,2 km docieramy do Zielonej Góry, gdzie już trochę bardziej ruchliwą trasą podążamy w lewo. Kierując się cały czas prosto asfaltowym szlakiem, pośród licznych pól i alei drzew, miniemy zabudowania Zielonej Góry oraz Mościsk i dotrzemy do Lubichowa.

Powiśle i Kociewie - cz. zachodnia

Mapa Kociewia i Powiśla w części zachodniej obejmuje obszar zamknięty przez Skarszew na zachodzie, Kwidzyn na południu, Malbork na wschodzie i Tczew na północy. Mapa zawiera szczegółowy obraz terenu, wraz ze szlakami i atrakcjami turystycznymi. Na mapie Powiśla i Kociewia znajdziemy m.in. Szlak Zamków Powiśla, Szlak Grzymisława, EuroVelo 9 i Szlak Kopernikowski.

Kociewie jest to region etnograficzno-kulturowy na Pomorzu Gdańskim, położony na lewym brzegu Wisły w dorzeczu Wdy i Wierzycy, obejmujący wschodnią część Borów Tucholskich. W przybliżeniu Kociewie zajmuje obszar obecnych powiatów starogardzkiego, tczewskiego i północnej części świeckiego, zamieszkany przez ok. 350 tys. mieszkańców. Część mieszkańców regionu posługuje się gwarami kociewskimi.

Bory Tucholskie

Mapa Borów Tucholskich przedstawia jest obszar, który jest jednym z największych kompleksów sosnowych w Polsce. Rozciąga się on się w dorzeczu Brdy i Wdy oraz w obrębie Równiny Tucholskiej i Równiny Charzykowskiej. Granice mapy wyznaczają: Wdzydze Tucholskie i Starogard Gdański na północy, Widno i Chojnice na zachodzie, Wierzchucin na południu i Warlubie na wschodzie. Rok wydania: 2020

Pomorskie. Zamki i pałace

Mapa województwa pomorskiego na której zaznaczono za pomocą ilustracji zamki, dwory i pałace w województwie pomorskim. Mapa zawiera aktualną sieć dróg. Łącznie uwzględniono 121 miejsc wartych odwiedzenia.

Województwo Pomorskie

Mapa całego województwa pomorskiego z aktualnym przebiegiem dróg. Opisano ich numerację i kilometraż, zaznaczono również stacje paliw. Miejsca ciekawe, warte odwiedzenia podkreślono kolorem żółtym. Mapa posiada opisaną siatkę geograficzną WGS 84 przez co można ją zastosować do urządzeń z GPSem. Na rewersie umieszczono indeks miejscowości (miasta, wsie, przysiółki, duże dzielnice) oraz mapki tematyczne z podziałem administracyjnym, kodami pocztowymi, ochroną przyrody i krainami goegraficznymi.