Wycieczka jest fragmentem trasy BIG-5 (5 szczytów, 5 wyciągów, 5 tysięcy metrów w pionie).
Zaczynamy w Leogang, zostawiamy samochód na parkingu i udajemy się do kasy po bilety. Pomimo iż zamierzamy pokonać tylko fragment trasy (trzy wyciągi z pięciu), decydujemy się na zakup biletu na pięć wyciągów. Cena to 26 Euro, każdy wyciąg z osobna to koszt od 13 do 15 Euro. Zysk jest oczywisty.
Wsiadamy do pierwszej kolejki i zyskujemy pierwsze 1000 metrów w pionie. Na początek odnajdujemy oznaczenie trasy BIG-5 i tych oznaczeń będziemy trzymać się przez cały dzień.
Ścieżka omija szczyt Asitz (całe szczęście! omijamy w ten sposób krótki, ale stromy podjazd). Wjeżdżamy na typową ścieżkę MTB, wąską, krętą. Kilka małych zjazdów i podjazdów. Docieramy do Wildenkar Hutte. Możemy zatrzymać się i w małej knajpce i odpocząć chwilę. Z Wildenkar zaczynamy spokojny zjazd szeroką szutrową drogą do Saalbach. Druga kolejka to Schattberg Xw-Press, która wywiezie nas kolejne 1000 metrów w pionie na Schattberg-Ost. Wsiadamy do bardzo nowoczesnej i piekielnie szybkiej kolejki. Można mieć wrażenie, że jedziemy windą, a nie koleją górską. Na Schattberg jest polana widokowa z leżakami. Dwa w jednym: opalamy się i podziwiamy południowe Alpy. Powrót do Saalbach to zjazd dość trudną trasą niebieską. Początek prowadzi po ścieżce do downhillu. Możemy jednak wybierać znacznie łatwiejsze ścieżki idące równolegle do trasy downhillowej. Po dotarciu do Saalbach kierujemy się do trzeciej i ostatniej kolejki. Wjazd na Kohlmaisgipfi kolejne 1000 metrów w pionie i zarazem koniec jeżdżenia kolejkami. Przedostatni odcinek wycieczki to najładniejsza część trasy. Wąska ścieżka prowadzi meandrami przez las. Trasa aż do Wildenkar prowadzona jest na tej samej wysokości. Nie ma na niej podjazdów ani zjazdów. W lesie spotkamy małe porośnięte roślinami stawy.
W Wildenkar pojedziemy znanym nam już odcinkiem do górnej stacji kolejki Asitz, skąd szutrem dłuuugi zjazd do Leogang.
Wycieczka jest bardzo urozmaicona. Odcinki pomiędzy każdą kolejką są bardzo zróżnicowane. Pierwszy odcinek to początkowo ścieżka i szeroka szutrowa droga w dół do Saalbach. Drugi odcinek to trudny technicznie zjazd (powrót) do Saalbach. Trzecia część to wspaniała kręta, wąska ścieżka przez las. Na koniec zostaje nam już tylko długi, szutrowy zjazd do Leogang.
Ponad trzy tysiące w pionie i całość w dół!