category-icon

Nowy Sącz - niedzielny trip po okolicy

63 km
2 h 24 min
827 m
Nowy Sącz

CHARAKTERYSTYKA TRASY

2020-05-14
Nowy Sącz
category-icon
63 km
827 m
835 m
Łatwy
2 h 24 min
5/6
Niedzielny poranek, start jojko, czas lekko ograniczony ale myślę że ogarnę trasę przez Mystków, Kamionkę, Nawojową, Żeleźnikową, Barcice, Przysietnice, Gołkowice, Podegrodzie i powrót eloVelo – to tak w mega skrócie. Lecimy. Z jojka wyjeżdżam na most 700-lecia potem na 2-gich światłach skręcam w prawo w ul. Długoszowskiego i wio w górę. Droga trochę łatana tu więcej, tam mniej równości i pęknięć. Fart, że lecę powoli w górę a nie pełny ogień w dół z trybem skanowania w oczach przeszkód w asfalcie. Po paru chwilach wylatuje na Mystków. Na szczycie taki fajny kościółek w paski a jakieś 200 – 300 metrów za nim lecę w prawo lekko w dół. Asfalt już o wiele lepszy. Nie wiem może po max 1 km skrzyżowanko z kierunkowskazem na „Wole Niżną” – tam się też kieruję. Po kilku metrach zaciskam ręce na kierownicy zapinam pasy i ogień w dół. Zjazd (z jednym podjazdem - do ogarnięcia rozpędzonym bajkiem) miodzio. Super widoki, fajny asfalt a przy jego końcowej strefie KNSiok wyjeżdża ze swojej posesji nie zważając na to czy cos jedzie z góry. No nic hamulce, kilka gorących słów pozdrowień dla jegomościa i po chwili jestem już w Kamionce. Wylatuje w niej na skrzyżowaniu pod kościołem. Kierunkowskaz w prawo i jazda. Fajny asfalt pozwala się nieźle rozpędzić. Niestety po chwili po lewej stronie zobaczymy żółty sklep „spożywczo – przemysłowy” i odbijamy z głównej w drogę przy tym sklepie. Potem przed nami mostek, a następnie redukcja przerzutek i wio w górę. Fajna rozgrzewka łydki przed dalszą trasą. I znów nawierzchnia typu „jak dobrze, że w górę a nie w dół”. Na górze koło znaku „Kamionka Wielka” (foto) w prawo w dół. W pierwszej części zjazdu zachowawczo, by po chwili wjechać na cywilizowany asfalt którym lecę do samiusieńkiej Nawojowej. Na skrzyżowaniu po Urzędem Gminy przelatuje na drugą stronę drogi krajowej 75 i przez mostek zaczynam delikatny podjazd do Żeleźnikowej. Na początku niewyczuwalny, pod koniec już trochę bardziej. Za to widoki na szczycie rekompensują cały wyjazd. Dodatkowo po chwili zaczyna się mega zjazd na którym wg zegarka osiągam 74km/h. Asfalt się wyrównuje, dojeżdżam do kościoła w Żeleźnikowej. Zaraz za nim skręcam w lewo (nie przez mostek) a potem na rozwidleniu dróg wybieram tą po prawej i znów podjeździk. Naprawdę spoko asfaltowa trasa wiedzie nas przez las by w końcu zamienić się w… no właśnie nie wiem jak to nazwać po prostu jakaś zemsta na kolarzach. No dobra schodzę te 200 metrów szkoda roweru i czasu na ewentualną zmianę dętki. Po tej kamiennej 200 metrowej przygodzie, zaraz po styknięciu koła z cywilizowanym asfaltem skręcam w lewo i znów lasek i droga z płyt ale mega równa i przyjazna dla cyklisty. Po chwili jest szczyt teraz będzie tylko w dół przez las aż do eloVelo. Tu uwaga dla osób które lecą tu pierwszy raz w dół radziłbym zjechać bardzo zapoznawczo, żeby zjazdu nie zakończyć na drzewie. Ok po chwili jest skrzyżowanko. Daje w prawo przez most nad Popradem by zaraz za mostem wbić się w lewo na VeloNatura. Wio do Barcic, tam wyjazd na chwile na DK 87 w stronę Piwnicznej. Po krajówce lecę może 2 km i odbijam za znakiem na „Przysietnicę” tam znów fajny lekki, dłuuuugi podjazd. Mijam kolejny na dzisiejszej trasie kościół i jeszcze trochę za nim jest taki skrzyżowanie z przystankiem drewnianym. Skręcam za nim w prawo (a w sumie chyba dalej jadę główna drogą). Jest znak Moszczenica (wita). Będzie ogień w dół aż do Starego Sącza? No niestety nie dziś. Chyba nie ma nawet całego kilosa w dół jak widzimy po lewej kierunek na „Skrudzinę”. I znów w górę. Ostatni zaplanowany na dziś podjazd wiec max ogień w górę. Na szczycie dalej za kierunkiem na Skrudzinę przez las tym razem w dół spoko asfaltem. Zjazd trwa może z półtorej minuty a kończy go znak STOP. Za znakiem w lewo, po chwili za mostkiem w prawo dalej w dół w stronę Gołkowic. Tam na rondzie dajemy w lewo by po przejechaniu przez stalowy most nad Dunajcem skręcić na kolejnym rondzie w prawo. Następne rondo prosto, a na kolejnym w lewo na Podegrodzie. Przelatuje przez Podegrodzie i dolatuje do stacji LOTOS gdzie lecę w prawo by po chwili znów przekroczyć Dunajec mostem św. Kingi a zaraz za nim wbić się w lewo na EloVelo, którym dolecę z powrotem do domu. Trasa idealna na niedzielne przedpołudnie. Trochę górek trochę zjazdów, idzie poczuć mięśnie nóg. Wyszło 63 km w niecałe 2,5 godzinki.

Komentarze

NA TEJ TRASIE PRZYDA CI SIĘ MAPA Z NASZEJ APLIKACJI

Beskid Sądecki - Turbobikes
MAPA TURYSTYCZNA W APLIKACJI TRASEO
Beskid Sądecki - Turbobikes

Pobierz bezpłatnie mapę tras rowerowych, a my zapraszamy również na wyprawy rowerowe z Turbobikes.pl

Zapraszamy na:

wyprawy rowerowe w Paśmie Jaworzyny i rowerowo- pontonowe/kajakowe w Dolinie Popradu

Velo Porad - szlak z Krynicy do Starego Sącza: nadrzeczny szlak, spokojna trasa poza głównym ruchem samochodowym, dedykowana na rodzinne wycieczki lub spokojną jazdę w grupie znajomych na jeden lub dwa dni.

Przewozimy bagaże, odbieramy sprzęt i podwozimy do punktu startu lub do hotelu lub pensjonatu.

Spływy kajakowe i pontonowe z Muszyny, również w połączeniu z wycieczką rowerową wzdłuż Popradu.
18 471 27 85 i 507 032 958 www.kajakowaniepopradem.pl

 

Beskid Sądecki
MAPA TURYSTYCZNA W APLIKACJI TRASEO
Beskid Sądecki

Mapa offline wydawnictwa Compass, którą można otworzyć na telefonie w naszej aplikacji Traseo, obejmuje cały obszar Beskidu Sądeckiego, od doliny Dunajca na zachodzie i północnym zachodzie, po Krynicę, Tylicz i Muszynkę na południowym wschodzie. Zawiera także obszar Małych Pienin, Pieninek oraz część Pienin Właściwych. Na mapie znajduje się również fragment Beskidu Niskiego: Gór Grybowskich. Rok wydania 2023

Beskid Wyspowy
MAPA TURYSTYCZNA W APLIKACJI TRASEO
Beskid Wyspowy

Mapa w wersji elektronicznej, którą można otworzyć jako jeden z podkłądów offline w aplikacji mobilnej Traseo. Mapa wydawnictwa compass obejmuje zasięgiem Beskid Wyspowy oraz Pogórze Wiśnickie i wschodnią część Pogórza Wielickiego. Od północy ogranicza ją Brzesko i Bochnia, na południu Rabka i Stary Sącz, na zachodzie - Jordanów, a na wschodzie - Nowy Sącz. To świetna alternatywa dla mapy drukowanej. Rok wydania: 2023

Główny Szlak Beskidzki - Wołosate-Ustroń
MAPA TURYSTYCZNA W APLIKACJI TRASEO
Główny Szlak Beskidzki - Wołosate-Ustroń

Mapa zawiera praktyczne informacje o Głównym Szlaku Beskidzkim (GSB) – najdłuższym szlaku górskim w Polsce, prowadzącym przez niemal wszystkie pasma beskidzkie (Bieszczady, Beskid Niski, Beskid Sądecki, Gorce, Beskid Żywiecki, Beskid Śląski). Przy mapach i wykresach przedstawione są kilometraże oraz punkty Górskiej Odznaki Turystycznej PTTK w taki sposób, by pomagały turyście niezależnie od tego gdzie rozpoczął wędrówkę. Zawarte zostały również: aktualny przebieg Głównego Szlaku Beskidzkiego, wyczerpujący opis techniczny przebiegu trasy, uwagi praktyczne dotyczące planowania wędrówki, informacje teleadresowe schronisk PTTK, ciekawostki krajoznawcze, przyrodnicze. Mapę offline można zakupić w aplikacji Traseo na urządzenia mobilne. Rok wydania 2021

Małopolska na rowerze
MAPA TURYSTYCZNA W APLIKACJI TRASEO
Małopolska na rowerze
Mapa przedstawia sieć zrealizowanych do tej pory (VII 2020) tras rowerowych:
- z projektu VeloMałopolska;
- Szlak wokół Tatr (część polska);
- inne szlaki rowerowe (lokalne terenowe, szlak Orlich Gniazd, Green Velo, Szlak karpacki). 
Wiślana Trasa Rowerowa, VeloDunajec, VeloNatura oraz VeloMetropolis są w znacznej części gotowe. Pozostałe trasy: VeloRaba, VeloPrądnik i VeloRudawa są na etapie planowania lub budowy. Przebieg każdej ze wspomnianych tras został na mapie wyeksponowany i oznaczony odpowiednią tabliczką. Dodatkowo trasy zostały podzielone ze względu na rodzaj nawierzchni.
Tym sposobem rozróżniono:
- drogi asfaltowe dla rowerów, odseparowane od ruchu samochodowego;
- drogi szutrowe, ścieżki;
- drogi asfaltowe publiczne, przebieg w ruchu ogólnym (w większości są to odcinki o uspokojonym lub niewielkim ruchu samochodowym).
W przypadku, gdy przejazd danym odcinkiem jest niemożliwy (np. ze względu na budowę mostu) podano propozycje objazdów, a także łączenia tras. Oprócz klasycznej treści turystycznej na mapie zaznaczono także: miejsca obsługi rowerzystów (MOR-y), promy, miejsca z pracami budowlanymi, strome podjazdy i ostre zjazdy, miejsca niebezpieczne, drogi o zwiększonym natężeniu ruchu samochodowego. Jest również kilometraż prezentowanych tras. Poza trasami Velo Małopolska na mapie pokazano wszystkie szlaki rowerowe (głównie gminne, w znacznej części terenowe). Specjalna grafika pozwoliła na wyeksponowanie tras i szlaków rowerowych. "Małopolska na rowerze" to mapa/niezbędnik - obowiązkowe wyposażenie dla wszystkich rowerzystów o zacięciu turystycznym, szczególnie tych nastawionych na przejazdy długodystansowe na rowerach trekkingowych. Mapę offline można zakupić w aplikacji Traseo na urządzenia mobilne. Rok wydania 2022
Czechy i Słowacja – mapa samochodowa
MAPA TURYSTYCZNA W APLIKACJI TRASEO
Czechy i Słowacja – mapa samochodowa

Mapa samochodowa Słowacji i Czech zawiera: aktualną sieć autostrad, dróg ekspresowych i głównych, z podziałem na dwupasmowe i jednopasmowe; drogi w budowie, numerację dróg oraz kilometraż. Na mapie zaznaczono: przejścia graniczne, Autostradowe Miejsca Obsługi Podróżnych, wybrane stacje benzynowe, parkingi i promy wodne, porty lotnicze, obszary leśne, parki narodowe, uzdrowiska, większe ośrodki narciarskie, obiekty na Liście UNESCO. Legenda w językach: polskim, angielskim, czeskim i słowackim.
Mapa dodatkowo zawiera:
- schemat dróg płatnych na Słowacji i w Czechach;
- wykaz węzłów na autostradach i drogach ekspresowych na Słowacji;
- plany Pragi i Bratysławy;
- schemat metra w Pradze;
- informacje praktyczne dla podróżujących samochodem po Słowacji i Czechach (m.in.: wybrane przepisy drogowe, wymagane dokumenty, obowiązkowe wyposażenie samochodu, rodzaje winiet).
Mapę offline można zakupić w aplikacji Traseo na urządzenia mobilne. Rok wydania 2020