Rowerem z 3-latką

Ukraina, kyiv city, Kijów

2013-07-05
Trudny
4.1/6
Tak naprawdę opisany przez nas odcinek z Kijowa przez Lwów do Chorzowa był tylko jednym, ostatnim etapem naszej 4-miesięcznej wyprawy rowerowej. Pedałowanie rozpoczęliśmy w południowych Chinach w połowie marca, w miejscowości Kunming, gdzie kupiliśmy cały niezbędny sprzęt (rowery, sprzęt campingowy, siodełko dla córki). Podróżowaliśmy 2 miesiące przez Chiny robiąc 2000km. Zobaczyliśmy Dali, Lijiang, Kanion Skaczącego Tygrysa, Shangrila. Podróżowaliśmy częściowo słynnym Jedwabnym Szlakiem, odwiedzając Xi'an, Dunhuang, Jiayuguan. Na innym etapie również Jedwabnego Szlaku jechaliśmy z Turpanu - jednej z najgłębszych depresji na świecie do Korli - drogą w budowie, gdzie pierwsze 110km to nieustanny delikatnie poprowadzony podjazd... Następnie przemierzyliśmy Kirgistan - kraj bardzo górzysty, ale krajobrazowo przepiękny - spędziliśmy tam 1 miesiąc i pokonaliśmy ponad 800 km. Kolejno, jako, że mieliśmy problemy z uzyskaniem wiz do Rosji przelecieliśmy ze stolicy Kirgistanu do Kijowa i tu właśnie rozpoczął się ostatni, najdłuższy odcinek rowerowej eskapady, który polecamy wszystkim, którzy mają troszkę więcej czasu i zapału. Trasa z Kijowa do Lwowa zajęła nam 8 dni - średnio robiliśmy po 80 km, czyli sporo jak na jazdę z 3,5-letnią córką, jednak ukształtowanie terenu (płasko, praktycznie bez wzniesień) pozwalało na pokonanie większych odległości w stosunkowo krótkim czasie. Po drodze rozbijaliśmy się z namiotem w różnych ładnych, zielonych miejscach. Dotarliśmy do Lwowa, gdzie zrobiliśmy 2 dni przerwy, potrzebne na regenerację oraz zobaczenie tego pięknego miasta. Następne 2 tygodnie zajął nam spokojny (robiliśmy dłuższe przerwy: 2 dni nad Soliną, 2 noce u rodziny, kolejne 2 noce u znajomych) powrót do domu. Przez Polskę trasa wyglądała następująco: 1. Lwów - Medyka - Przemyśl - Fredropol 2. Fredropol - Polańczyk (odpoczynek nad Soliną) 3. Polańczyk - Dukla (odpoczynek u rodziny) 4. Dukla - Janczowa (odpoczynek u znajomych) 5. Janczowa - Gdów 6. Gdów - Kuków 7. Kuków - Salmopol - Wisła 8. Wisła - Kryry (powitanie po półrocznej wyprawie u Dziadków) 9. Kryry - Katowice (powitanie u drugich Dziadków) 10. Katowice - Chorzów :) Sama jazda przez Polskę bardzo nam odpowiadała. Jechaliśmy bardzo spokojnym tempem, tzn. jednego dnia pokonywaliśmy nawet 90km, ale tylko po to by następny dzień cały odpoczywać. No i podziwialiśmy przyrodę wschodniej Polski - liczne bocianie gniazda, piękne zielone pola i łąki... W końcu nadszedł czas powitania z rodziną i zakończenia tej pierwszej długiej wyprawy z naszą córką. Szczegółowy opis całej naszej 6-miesięcznej podróży jest tu: http://awe.geoblog.pl/podroz/20127/w-a-k-a-c-j-e - można zobaczyć mnóstwo zdjęć i przeczytać o naszych wrażeniach z poszczególnych odwiedzonych miejsc. Uczestnicy wyprawy: Marta - nasza 3,5-letnia córka Andrzej - tata Marty Ewa - mama Marty Zachęcamy wszystkich do krótszych i dłuższych wypadów rowerowych z Dziećmi!

Szczyrk

Mapa turystyczna „Szczyrk” obejmuje swoim obszarem gminę Szczyrk, a także częściowo sąsiadujące miejscowości m.in. wschodnią część Brennej, Buczkowice.

Mapa prezentuje szlaki turystyczne z czasami przejść, ścieżki spacerowe i dydaktyczno-przyrodnicze, trasy rowerowe, szlaki konne i narciarskie. Zaznaczone są tu również atrakcje turystyczne, punkty widokowe, schroniska i inne obiekty noclegowe, a także pozostałe informacje niezbędne turyście podczas wędrówek górskich. Mapa zawiera również wyciągi narciarskie wraz z trasami zjazdowymi. Sprawdzi się we wszystkich 4 porach roku!

Ustroń i okolice

Mapa turystyczna Ustroń i okolice obejmuje swoim obszarem gminę Ustroń, a także częściowo sąsiadujące miejscowości m.in. Górki Wielkie, Górki Małe, zachodnią część Brennej, północną część Wisły i Nydka (Republika Czeska) oraz wschodnią część gminy Goleszów.

Wisła

Mapa przedstawia okolice ciekawej miejscowości turystycznej, położonej w Beskidzie Śląskim. Zasięg mapy wyznaczają: Ustroń na północy, Wielka Czantoria na zachodzie, Istebna na południu i Barania Góra na wschodzie. Okolice Wisły słyną z licznych szlaków pieszych i rowerowych oraz atrakcyjnych tras narciarstwa biegowego. Znajduje się tu ponad 20 nowoczesnych wyciągów narciarskich, a także liczne ośrodki sportowo-rekreacyjne. Na mapie zastosowano cieniowanie w celu uzyskania wrażenia plastyczności rzeźby terenu.
Mapa zawiera także plan centrum Wisły w skali 1:10'000 oraz opisy głównych atrakcji Wisły wraz z informatorem teleadresowym (baza noclegowa, urzędy, komunikacja, kultura, rekreacja). Mapę offline można zakupić w aplikacji Traseo na urządzenia mobilne.  Rok wydania 2022

Jezioro Solińskie

Mapa Gminy Solina wraz z Jeziorem Myczkowskim i Jeziorem Solińskim sztucznymi zbiornikami górskimi na Sanie i Solince. Mapa od Wydawnictwa Compass w skali 1:25 000. Na północy mapa sięga po Orlec, na zachodzie Berezkę, Terką na południu i Chrewt na wschodzie. Rok wydania 2023

Wisła. Podróż do Źródeł

Mapa turystyczna „Wisła. Podróż do Źródeł” obejmuje swoim obszarem gminę Wisła, a także częściowo sąsiadujące miejscowości m.in. południową część Ustronia oraz Brennej.

Cieszyn i okolice

Mapa Cieszyna w skali 1:25 000 – jak mapa sztabowa - obejmuje miasta: Cieszyn, Skoczów, Trinec, Ustroń. Są tu wszystkie szlaki z podaniem ich długości i czasami przejść. Mapa jest zaktualizowana w terenie.