category-icon

RzMK 28.08.2015 Rowerem do szkoły, rowerem do pracy

16 km
21 m
Rzeszów

CHARAKTERYSTYKA TRASY

2015-08-23
Rzeszów
category-icon
16 km
21 m
21 m
Łatwy
2.2/6
Rowerem do szkoły, rowerem do pracy Wakacje się już kończą, a wrzesień tuż, tuż. Nawiązują do ogólnoświatowych trendów chcemy zachęcić do wprowadzenia ich również w Rzeszowie. Rower jako alternatywny, proekologiczny i prozdrowotny środek transportu. Niedostateczna ilość godzin w-fu, nieodpowiednie wyposażenie sklepików szkolnych, są powodami że duża część naszych pociech cierpi na nadwagę. Przystosowanie infrastruktury poprzez montaż stojaków rowerowych, niwelację krawężników i zwykłe zachęcenie by skorzystać z roweru wpłynie pozytywnie na ich stan zdrowia i kondycje fizyczną. Większa ilość rowerów w otoczeniu szkoły spowoduje zmniejszenie ilości samochodów, oraz ograniczy ich prędkość , co poprawi bezpieczeństwo, ograniczy hałas i poziom zanieczyszczenia powietrza. W ramach działań wspierających wiosną tego roku wyposażyliśmy 5 rzeszowskich szkół w nowe stojaki rowerowe. Więcej na temat tej akcji na http://rowery.rzeszow.pl/stojaki-rowerowe-dla-szkol/. Bardzo podobnie ma się sprawa z naszym dojazdem do pracy. Oczywiście nie można tego odgórnie narzucić wszystkim, ale zachęcić przedstawiając korzyści. Korzyści dla pracodawcy, korzyści dla pracownika. Co powinien zrobić pracodawca i co może zyskać w zamian. Szatnia by się przebrać, prysznic by się odświeżyć. Stworzyć miejsca parkingowe, najlepiej zadaszone i objęte monitoringiem. Często można wykorzystać już istniejące przestrzenie (ślepe korytarze, pod schodami). W porównaniu do parkingu dla samochodów zajmują mniej cennego miejsca i najczęściej są tańsze w wykonaniu. Bezpośrednio przekłada się to na mniejsze nakłady inwestycyjne. Zyski pracodawcy i pracownika są w dużej mierze wspólne. Pracownik dojeżdżający rowerem do pracy ma mniej dni chorobowych, cieszy się lepszym stanem zdrowia i samopoczucia. Organizm takiej osoby jest bardziej dotleniony. Rower jako pojazd jest niewrażliwy na utrudnienia na drodze takie jak korki. Te wszystkie elementy składają się na lepszą efektywność pracownika co jest zyskiem pracodawcy. Nie można też zapomnieć o pozytywnym PR jakie będzie szło za takimi działaniami. Mamy nadzieję że przedstawione powyżej argumenty zwiększą liczbę firm nastawionych pro rowerowo.
Trasę poleca:Rowery.Rzeszow.pl
Rowery.Rzeszow.pl

Komentarze

NA TEJ TRASIE PRZYDA CI SIĘ MAPA Z NASZEJ APLIKACJI

Okolice Rzeszowa. Część południowa
MAPA TURYSTYCZNA W APLIKACJI TRASEO
Okolice Rzeszowa. Część południowa
Mapa Rzeszowa przedstawia środkową część województwa podkarpackiego na południe od miasta. Zasięg mapy wyznaczają: Rzeszów na północy, Ropczyce i Krosno na zachodzie, Brzozów na południu, Przeworsk na wschodzie. Obszar mapy obejmuje Pogórze Strzyżowskie, Pogórze Dynowskie oraz fragment Pogórza Przemyskiego. Są to wciąż mało znane i rzadko odwiedzane przez turystów regiony. Mapa doskonale nadaje się do wędrówek pieszych i wycieczek rowerowych, jak również dla osób zmotoryzowanych.
Okolice Rzeszowa. Część północna
MAPA TURYSTYCZNA W APLIKACJI TRASEO
Okolice Rzeszowa. Część północna
Mapa Rzeszowa i okolic przedstawia środkową część województwa podkarpackiego na północ od miasta, w tym okolice Mielca. Zasięg mapy wyznaczają: Szwagrów i Nowa Dęba na północy, Czermin na zachodzie, Dębica i Rzeszów na południu, Białobrzegi i Leżajsk na wschodzie. Obszar mapy obejmuje Łańcut i Leżajsk – atrakcyjne turystycznie miasta z dużym nagromadzeniem zabytków. Okolice Rzeszowa i Mielca to wciąż mało znany wśród turystów region. Mapa doskonale nadaje się do wycieczek rowerowych i pieszych, jak również dla osób zmotoryzowanych.