Sierakowice

2017-10-13
Łatwy
3.5/6
Wyruszamy z parkingu koło stadionu. Jedziemy drogą BARACHOWSKA cały czas prosto asfaltem. Podziwiamy pięknie odbudowany las po pożarze w 1992 roku. (1, 1a) Na skrzyżowaniu (2) skręcamy w lewo w KRUKOWĄ. Teraz trasa z asfaltu zmienia się w ubity szuter. Pedałujemy przed siebie, przez tory kolejowe, dojeżdżamy do kolejnego skrzyżowania. (3) Gdzie znak będzie nas prowadził bezpośrednio do Kaplicy Św. Marii Magdaleny, (4) którą mijając mamy po lewej stronie. Droga prowadzi nas prosto do miejscowości Tworóg Mały. W samej miejscowości wyznacznikiem trasy jest ulica Wiejska. (Wjeżdżamy prosto. Pierwsze rozwidlenie w lewo. Mijamy Sklep i Remizę) Cały czas przed siebie. Przejeżdżamy most nad Bierawką. Pokonujemy tory kolejowe. Dojeżdżamy do kolejnego rozwidlenia, gdzie skręcamy w lewo. Droga asfaltowa wśród lasów prowadzi nas do Sierakowic, gdzie skręcamy w prawo w ulicę Pocztową. Docieramy do głównej drogi w stronę Sośnicowic. Nasz szlak prowadzi na drugą stronę tej drogi. Ulicą Wiejską docieramy nad stawy hodowlane i smażalnie Ryb. Wracamy kawałek tą samą trasą. Trzeba uważać aby nie przeoczyć skrętu szlaku w prawo w ulicę Krótką. Dojeżdżamy do końca tej ulicy i skręcamy w lewo. Jedziemy prosto na kolejnym skrzyżowaniu skręcamy w lewo i cały czas przed siebie. Końcówka tego odcinka prowadzi przy granicy z lasem. Przecinamy prosto drogę prowadzącą do Sośnicowic. Po prawej stronie mamy las, po lewej zabudowania. Skręcamy w lewo w stronę torów kolejowych. Docieramy na most nad Bierawką. Wjeżdżamy w las. Na pierwszym skrzyżowaniu skręcamy w prawo. Docieramy do Kaplicy św. Magdaleny. Na kolejnej krzyżówce skręcamy w lewo w Kotlarską. Jedziemy przed siebie. Skręcamy w prawo w miejsce gdzie jest Pomnik i kilka tablic informacyjnych. Drogą doprowadza nas do rozwidlenia gdzie skręcamy w lewo. Po prawej stronie mamy tory kolejowe. Jedziemy przed siebie. Po lewej stronie mijamy miejsce które odrasta po pożarze parę lat temu. Cały czas jedziemy głównym szlakiem. Trasa skręca w lewo w stronę lasu, gdzie się wije pomiędzy drzewami i wyprowadza nas na ulicy Kotlarskiej. Skręcamy w prawo. Następnie w prawo w stronę wieży obserwacyjnej. Teraz ciągle asfaltem przed siebie. Mijamy skrzyżowanie, na którym dzisiaj już byliśmy. Od tego momentu trasa powrotna nakłada się z trasą startu wycieczki.

Gliwice i okolice
Mapa Gliwic i okolic, na której zaznaczono informacje przydatne turyście, jak zabytki, noclegi, granice obszarów chronionych. W miejscowościach opisano nazwy głównych ulic. Podano aktualne przebiegi szlaków pieszych i rowerowych. Wyróżniono miejscowości godne zwiedzania i miejsca szczególnie interesujące aktywnych.
Powiat raciborski

Mapa Raciborza i okolic obejmuje obszar, w skład którego wchodzą gminy: Racibórz, Kornowac, Nędza, Kuźnia Raciborska, Rudnik, Pietrowice Wielkie, Krzanowice, Krzyżanowice. Szczególnie atrakcyjne miejsca zaznaczono żółtą ramką. Podano aktualne przebiegi szlaków pieszych, rowerowych i dydaktycznych, łącznie z kilometrażem.

Rybnik i okolice

Mapa Rybnika i okolic obejmuje Żory, Jastrzębie-Zdrój, Rybnik i Wodzisław Śląski. Zaznaczono na niej informacje przydatne turyście, jak zabytki, noclegi, granice obszarów chronionych. W miejscowościach opisano nazwy głównych ulic. Podano aktualne przebiegi szlaków pieszych i rowerowych.

Euroregion Praděd

Turistická mapa Euroregionu Praděd zahrnuje území česko-polského příhraničí: na české straně okresy Jeseník a Bruntál, na polské straně Opolské vojvodství. Speciálně zpracovaný kartografický podklad obsahuje nezbytné informace pro aktivní turistiku v přeshraniční oblasti: pěší, jezdecké, cyklistické stezky a další významné objekty infrastruktury cestovního ruchu.

Mapa byla zpracována v rámci projektu „E-bike moderní turistika" spolufinancovaného z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj a ze státního rozpočtu. „Překračujeme hranice".

Euroregion Pradziad

Mapa turystyczna Euroregionu Pradziad obejmuje obszar pogranicza polsko-czeskiego: po polskiej stronie województwo opolskie a po czeskiej okresy Jesenik i Bruntal. Specjalnie opracowany podkład kartograficzny zawiera niezbędne informacje do uprawiania aktywnej turystyki w transgranicznym regionie: szlaki piesze, konne, trasy rowerowe oraz inne ważne elementy infrastruktury turystycznej.

Mapa została wykonana w ramach projektu „E-bike nowoczesna turystyka” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz ze środków budżetu państwa. „Przekraczamy granice”.

Województwo opolskie i plan Opola

Mapa Opola i okolic obejmuje obszar województwa w skali 1:190 000. Mapa zawiera aktualny przebieg dróg wraz z numeracją, odległości drogowe, granice powiatów i gmin ponadto stacje paliw, hotele, parkingi, zabytki, zaznaczono wszystkie miejscowości. Mapa oprócz województwa obejmuje też pogranicze i obszar Wrocławia. Na obu mapach wkreślono współrzędne geograficzne zgodne z GPS. Opracowanie obejmuje także plan Opola w skali 1:20 000, widoczny po odpowiednim zbliżeniu.