Trasa rekreacyjna

9.8 km
Łatwy
4.3/6
Naszą wycieczkę szlakiem rekreacyjnym zaczynamy od placu zabaw mieszczącego się obok zrekonstruowanej starożytnej osady handlowej na terenie Międzynarodowego Bałtyckiego Parku Kulturowego.

Jadąc wzdłuż ścieżki rowerowej, docieramy do mostku nad Radunią. Tuż za nim skręcamy w lewo i jadąc chodnikiem wzdłuż ulicy Zastawnej, docieramy do skrzyżowania z ulicą Grunwaldzką. Schodzimy z rowerów i na pasach przechodzimy na drugą stronę ulicy Grunwaldzkiej. Skręcamy w lewo. Wjeżdżamy na ścieżkę rowerową. Po przejechaniu zaledwie 100 metrów, tuż za mostem nad Radunią, skręcamy ostro w prawo. Przed nami spokojna kilometrowa trasa biegnąca wzdłuż rzeki Raduni.

Po przejechaniu pół kilometra możemy zatrzymać się na krótki odpoczynek tuż obok placu zabaw. Jedziemy dalej. Docieramy do skrzyżowania z ulicą Mickiewicza. Przechodzimy przez kamienny most nad Radunią. Za mostem skręcamy w lewo i jadąc ścieżką rowerową, docieramy do plaży miejskiej z Parkiem Piknikowym. Warto na chwilę zatrzymać się w tym urokliwym miejscu. Z Miejskiej Plaży kierujemy się do dworca PKP. Przechodzimy tunelem na drugą stronę. Prowadząc rowery deptakiem wiodącym od przejścia podziemnego docieramy do ronda.

Wsiadamy na rowery. Jedziemy wzdłuż ulicy Powstańców Warszawy. Po przejechaniu zaledwie 400 metrów wjeżdżamy na teren sportowo- rekreacyjny. Zatrzymujemy się na odpoczynek.

Po czasie spędzonym na zabawie ruszamy dalej. Kierując się ulicą Powstańców Warszawy, docieramy do skrzyżowania z ulicą Emilii Platter. Tuż za wjazdem na teren 49 Bazy Lotniczej przejeżdżamy na drugą stronę. Wjeżdżamy na ścieżkę rowerową wzdłuż ulicy Emilii Platter. Po przejechaniu kilometra docieramy do ulicy Kopernika. Kierując się w stronę ulicy Kasprowicza, po prawej stronie mijamy Park Dębowy. Skręcamy w lewo w ulicę Kasprowicza. Po 200 metrach przechodzimy na drugą stronę ulicy. Wjeżdżamy w ulicę Rzewuskiego.

Po pokonaniu kolejnych 200 metrów docieramy do niesamowitego miejsca - Parku Krainy Polodowcowej. Po odpoczynku czas wracać.

Ulicą Beniowskiego docieramy do ulicy Kasprowicza. Skręcamy w prawo. Po przejechaniu 800 metrów wzdłuż ulic Kasprowicza i Polskiego Czerwonego Krzyża docieramy do skrzyżowania
z ulicą NSZZ Solidarność.

Po przejechaniu na drugą stronę, skręcamy w lewo. Przejeżdżamy nad torami i docieramy do przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulic Przemysłowej i Grunwaldzkiej. Przechodzimy na drugą stronę. Wjeżdżamy na koronę wału Kanału Raduni. Skręcamy w lewo.

Po przejechaniu 900 metrów docieramy do ulicy Raciborskiego. Przejeżdżamy przez pasy i wjeżdżamy na ścieżkę rowerową wzdłuż ulicy Wojska Polskiego. Przed nami kilometrowy odcinek prowadzący aż do miejsca, skąd wyruszyliśmy. Po drodze, tuż przed kościołem po drugiej stronie Kanału Raduni, znajduje się Park z Gruszą.

Mierzeja Wiślana i Żuławy Wiślane

Mapa Wydawnictwa Compass "Mierzeja Wiślana i Żuławy Wiślane" poza wymienionymi w tytule Mierzeją i Żuławami Wiślanymi obejmuje swoim zasięgiem także, Wysoczyznę Elbląską oraz część Pojezierza Kaszubskiego, Wybrzeże Staropruskie, Pojezierze Starogardzkie i Dzierzgońsko-Morąskie. Mapa uwzględnia sieć szlaków turystycznych, rowerowych, a także szlaki żeglowne, porty i przystanie oraz Przekop Mierzei Wiślanej. Rok Wydania 2023

Pomorskie. Zamki i pałace

Mapa województwa pomorskiego na której zaznaczono za pomocą ilustracji zamki, dwory i pałace w województwie pomorskim. Mapa zawiera aktualną sieć dróg. Łącznie uwzględniono 121 miejsc wartych odwiedzenia.

Województwo Pomorskie

Mapa całego województwa pomorskiego z aktualnym przebiegiem dróg. Opisano ich numerację i kilometraż, zaznaczono również stacje paliw. Miejsca ciekawe, warte odwiedzenia podkreślono kolorem żółtym. Mapa posiada opisaną siatkę geograficzną WGS 84 przez co można ją zastosować do urządzeń z GPSem. Na rewersie umieszczono indeks miejscowości (miasta, wsie, przysiółki, duże dzielnice) oraz mapki tematyczne z podziałem administracyjnym, kodami pocztowymi, ochroną przyrody i krainami goegraficznymi.