Wycieczka biegowa po okolicach Ostrowca Św.

1 h 43 min
Polska, świętokrzyskie, Ostrowiec Świętokrzyski

2010-11-12
Łatwy
1 h 43 min
5.5/6
Jest to trasa dla osób lubiących biegać po asfalcie, wiodąca przez okoliczne wioski miasta Ostrowiec zarówno dla zawodowców jak i dla amatorów tego pięknego sportu. Trening rozpoczynamy obok Urzędu Skarbowego w Ostrowcu Św. mieszczącego się przy ulicy Polnej, następnie po przebiegnięciu kilkuset metrów skręcamy w prawo na tzw. "Górki denkowskie". Za cmentarzem skręcamy w lewo i kierujemy się zbiegiem na wschód aż do ul. Chrzanowskiego, po czym skręcamy w ul. Ostrowiecką miasta Denków. Nią którą kierujemy się aż do miejscowego Rynku. Po drodze po prawej stronie nieco w oddali widzimy barokowy kościół św. Stanisława Biskupa z końca XVII w. Następnie biegniemy w ulicę Rudzką i skręcamy na skrzyżowaniu w prawo. Przebiegamy przez rzekę kamienną, skąd mamy bardzo ładny, malowniczy widok na cały Ostrowiec Św. Dalej kierując się tą samą drogą mijamy ulicę Sandomierską i wbiegamy w Denkówek, po czym biegnąc cały czas prosto dobiegamy do Jędrzejowa. Dwie polskie typowe wioski, asfalt, pola, spokój, idealna trasa do biegania. Przebiegamy przez drogę główną prowadzącą na Opatów i kierujemy się na Szewnę. Tam długi i stromy zbieg, po czym na końcu drogi skręcamy w prawo i na przeciwko widzimy późnobarokowy kościół pod wezwaniem św. Mikołaja wybudowany w latach 1775-1777. Wbiegamy pod górę, po czym na skrzyżowaniu biegniemy dalej prosto w Częstocice. Tam po prawej stronie mijamy muzeum historyczno - archeologiczne (pałac neoklasyczny z IV ćwierci XIX w.) położone w zabytkowym parku. Wystawy godne uwagi, lecz biegnąc raczej nie skupiamy się na zwiedzaniu lecz na wykonaniu treningu. Biegniemy prosto po czym dobiegamy do głównych ulic Ostrowca Św. Trasa prowadzi po pagórkowatym terenie, ale wolnym tempem można ją spokojnie pokonać. Nadaje się zarówno dla dobrze jak i słabo zaawansowanych biegaczy.

Wyżyna Sandomierska

Mapa Wyżyny Sandomierskiej przedstawia ziemię sandomierską - historyczną krainę Polski położoną między Pilicą a Wisłą oraz między Sanem a Dunajcem. Zasięg mapy wyznaczają: Józefów nad Wisłą na północy, Gnojno na zachodzie, Nowa Dęba na południu i Zaleszany na wschodzie. Obszar mapy obejmuje: Ostrowiec Świętokrzyski, Opatów, Sandomierz, Staszów, Tarnobrzeg.

Głównym ośrodkiem tego regionu był i nadal jest Sandomierz - miasto położone nad rzeką Wisłą, na siedmiu wzgórzach (stąd nazywane jest czasem "małym Rzymem"), na granicy Wyżyny Sandomierskiej. Sandomierz jest ważnym ośrodkiem turystycznym, bogatym we wspaniałe zabytki z różnych okresów historycznych.

Rok wydania: 2016

Góry Świętokrzyskie

Mapa turystyczna "Góry Świętokrzyskie" przedstawia całość masywu, położonego w centralnej części Wyżyny Kieleckiej. Niezbyt wymagający teren sprawia, że jego ścieżki przemierzać mogą także mniej doświadczeni turyści. Obszar przedstawiony na mapie zamyka się w granicach: Końskie na północy, Raków na południu, Ostrowiec Świętokrzyski na wschodzie, Dobrzeszów na zachodzie. Rok wydania 2023