Wiele ofert ubezpieczeniowych z zakresu ubezpieczeń komunikacyjnych jest dodatkowo wyposażonych w ubezpieczenie assistance. Opcja ta jest dołączana zarówno do obowiązkowego ubezpieczenia OC, jak i do dobrowolnej polisy AC. Na czym polega to ubezpieczenie i kiedy może się okazać przydatne?
Polisa assistance to uzupełnienie polisy obowiązkowej OC lub dobrowolnej AC. Jego zakres jest bardzo zróżnicowany. Wszystko zależy od tego, w jakim pakiecie jest wybierany. Osoby, które dużo podróżują, często są w drodze, a podróże te bywają odległe, tak że nikt z bliskich nie będzie mógł pomóc w razie nieszczęśliwego zdarzenia, powinny rozważyć zakup pakietu Assistance, najlepiej rozszerzonego. Im szerszy zakres ochrony assistance, tym mniej limitów i ograniczeń w tych usługach, które są dostępne nawet w opcji podstawowej.
Jak działa polisa Assistance?
Analizując ubezpieczenia samochodowe można bardzo szybko zauważyć, że polisa ma charakter usługowy. Oznacza to, że w ramach tej ochrony ubezpieczony nie otrzyma wypłaty świadczenia. Nie dostanie pieniędzy, tylko konkretne wsparcie. Jego samochód może zostać odholowany, opony mogą zostać wymienione, a pasażerowie mogą zostać dostarczeni do miejsca docelowego lub do domu, zależnie od limitów transportu i tego, dokąd jest bliżej.
Wspomniane limity to odległości i okresy udzielania wsparcia w ramach ubezpieczenia assistance. W przypadku holowania jest to limit kilometrów. W przypadku udostępnienia auta zastępczego limit mierzony jest w dniach.
Awaria na drodze
Assistance doskonale przydaje się w sytuacji awarii na drodze. Gdy nagle, podczas podróży samochód odmówi posłuszeństwa i nie da się go ponownie uruchomić lub będzie to po prostu niebezpieczne, należy podjąć konkretne działania.
W tym właśnie momencie rozpoczyna się wsparcie ze strony Assistance. Wystarczy zadzwonić na infolinię i przekazać informacje na temat zdarzenia i swojej lokalizacji. Konsultant powiadomi odpowiednie służby, sprowadzi lawetę i zorganizuje naprawę samochodu w najbliższym warsztacie. Wszystko to odbędzie się bez udziału samego ubezpieczonego.
Jeżeli zajdzie taka konieczność, ubezpieczony i jego rodzina będą również mieć zarezerwowane miejsce noclegowe w najbliższym hotelu lub też transport do domu lub miejsca docelowego. Wybór zastosowanego rozwiązania jest zależny od konkretnej sytuacji. Gdzie doszło do zdarzenia, jak daleko jest do celu i jak długo trzeba będzie naprawiać samochód.
Uszkodzona opona
Drugą częstą sytuacją, w której doskonale sprawdza się Assistance jest uszkodzona opona. Taki wypadek może zdarzyć się każdemu. Niekiedy dochodzi do tego, że opona na skutek poważnego zniszczenia pęka. O ile uda się z niego wyjść z takiego zdarzenia bez szwanku, to i tak nie można kontynuować podróży. Wówczas znów wystarczy zadzwonić na infolinię, a konsultant zorganizuje natychmiast zespół, który przyjedzie by wymienić koło. Wszystko odbędzie się szybko i sprawnie, a ubezpieczony kierowca nie będzie musiał samodzielnie poszukiwać odpowiedniego fachowcy.
Wsparcie dla poszkodowanych w wypadku
Podróż często odbywa się w gronie rodziny. Jeżeli w takiej sytuacji dojdzie do zdarzenia ubezpieczeniowego, niezbędne jest wsparcie nie tylko dla dorosłych, ale również dla dzieci. W ramach ubezpieczenia assistance można otrzymać opiekę psychologa dla dzieci lub pomoc w postaci opiekunki dla dzieci. Dzięki takiej opiece dorośli mogą opuścić hotel i wyjść pozałatwiać wszystkie sprawy, które są potrzebne do kontynuowania podróży, a dzieci są bezpieczne i pod opieką. W takich chwilach wsparcie w postaci opieki dla dzieci może się okazać bezcenne.
Te kilka przykładów jednoznacznie pokazuje, jak bardzo przydatne i praktyczne może się okazać ubezpieczenie assistance. Choć nie polega ono na wypłacie pieniędzy, to niejednokrotnie, taka organizacyjna pomoc bywa znacznie korzystniejsza i wygodniejsza.