Reklama dla hotelu wymaga kompleksowego, przemyślanego działania w wielu obszarach. Wynika to między innymi ze specyfiki branży, zróżnicowanego grona odbiorców oraz siły konkurencji. Od czego zacząć i co zrobić, aby dobrze zareklamować hotel?
Podstawą każdej reklamy - również tej w hotelarstwie - jest opracowanie strategii marketingowej. Dzięki niej możemy m. in. dowiedzieć się, jakie działania odnoszą najlepszy skutek i w przypadku jakich grup odbiorców. Ponadto - nieustannie pozyskujemy dane, które możemy wykorzystać do optymalizacji kolejnych strategii.
Wszystkie działania, które należą do obszaru marketingu elektronicznego, odwołują się w jakiś sposób do analizy danych i narzędzi pomiarowych. To właśnie te dwie kwestie powinniśmy zgłębić najpierw. Aby przygotować strategię, musimy:
Gdy już mamy gotową strategię marketingową, możemy przystąpić do działania. Nie myślmy jednak o tym, żeby spocząć na laurach. Nasza praca dopiero się bowiem rozpoczyna. Strategie marketingowe zawsze bowiem są w pewnym stopniu eksperymentem.
Ważne jest, aby po rozpoczęciu działań uważnie śledzić wyniki poszczególnych z nich. Możemy do tego wykorzystać chociażby Google Analytics. Określmy, które kanały promocji najlepiej przekładają się na realizację celów. Zastanówmy się nad przyczynami tego, czemu niektóre tego nie robią. W zależności od wyciągniętych wniosków dokonujemy zmian. Każda nasza decyzja powinna być poparta analizą jakiegoś wskaźnika kampanii.
Reklama dla hotelu jest jedną z najbardziej wymagających. Wynika to z faktu, iż grono odbiorców jest niezwykle zróżnicowane. Oprócz tego sama usługa jest dosyć specyficzna. Musimy bowiem uwzględnić długą i pełną “wybojów” ścieżkę potencjalnego klienta. Nikt bowiem raczej nie dokonuje rezerwacji zaraz po pierwszym wyświetleniu strony hotelu.
Na każdym etapie drogi użytkownika do konwersji możemy w jakiś sposób oddziaływać na niego. To dzięki wykorzystaniu różnych kanałów i formatów reklamowych. Dadzą nam one jednak efekt dopiero wtedy, gdy będziemy z nich korzystać świadomie i kompleksowo.
Bardzo ważną kwestią jest pozycjonowanie strony hotelu. Pozwala ono przede wszystkim przebić się na tle konkurencji. Kształtuje pozytywny wizerunek i sprawia, że ludzie chętniej korzystają z usług danego miejsca.
Pozycjonowanie stron hoteli warto jest wzbogacić dodatkowo o Content Marketing. Możemy np. udostępniać informacje na temat ciekawych miejsc do odwiedzenia w danym mieście. Możemy dzielić się też wiedzą na temat historii miasta lub jeszcze czymś innym. Ważne, aby było to interesujące dla odbiorców, którzy planują wyjazd w dane miejsce.
SEO i Content Marketing koniecznie musimy uzupełnić o Google Ads. Dzięki temu będziemy mogli powoli kształtować potrzeby i oczekiwania odbiorców, gdy będą oni przeglądać treści i szukać informacji. Wyświetlamy reklamy displayowe na stronach o tematyce turystycznej, osoby które odwiedziły naszą stronę nakłaniamy do powrotu przy pomocy kampanii remarketingowej.
Reklama w Social Mediach jest świetnym sposobem na utrzymanie kontaktu z odbiorcami. Możemy tutaj połączyć nieco luźniejszy Content Marketing z praktycznymi narzędziami, takimi jak Facebook Ads. Dzięki temu zwiększymy popularność swojej marki i zwiększymy prawdopodobieństwo konwersji.