Wataha już po raz piąty zaprasza miłośników przygód na niezwykłe kinowe przeżycia pełne pasji i inspiracji do odkrywania! Festiwal filmowy Jack Wolfskin Lądek Film Tour, który powstał z pasji do outdooru, zdobywania szczytów i dzielenia się inspirującymi historiami, powraca już 21 lutego, gwarantując widzom w 7 największych miastach Polski niezapomniane chwile.
Od górskich szczytów, przez kobiecy hart ducha w walce z żywiołem wody, aż po tajemnice kryjące się głęboko w jaskiniach ukrytych setki metrów pod ziemią - zróżnicowanie tematyczne filmów będzie bardzo szerokie, więc każdy miłośnik gór i outdooru z pewnością znajdzie coś dla siebie! Co więcej, będą to produkcje filmowe wielokrotnie nagradzane w środowisku filmowym, w tym będzie można zobaczyć animację „Ice Merchants”, która w ubiegłym roku zdobyła nominację do Oskara.
Wiosenny cykl comiesięcznych spotkań pod hasłem „outdoorowe środy” rozpocznie się już 21 lutego, a kolejne seanse odbędą się 20 marca oraz 17 kwietnia. Miłośnicy kina outdoorowego będą mieli okazję uczestniczyć w wydarzeniu w siedmiu największych miastach Polski: Gdańsku, Poznaniu, Łodzi, Warszawie, Wrocławiu, Katowicach i Krakowie. Kinowe spotkania jak zawsze, odbywają się w środy o godzinie 19:00. Na seanse zaprasza również ambasadorka marki, Martyna Wojciechowska, a jej video-wiadomość do widzów można obejrzeć pod tym linkiem.
Podczas tegorocznej edycji festiwalu zostanie zaprezentowanych łącznie 7 fascynujących filmów – 6 górskich oraz jeden pochylający się nad tematem środowiska i złożoności ekosystemu.
Wszystkie ekranizacje zostały starannie wyselekcjonowane i dobrane tak, by zapewnić widzom solidną dawkę wiedzy oraz niezapomniane emocje
Otwierający sezon „Spirit of The Forest” jest co-produkcją Waterbear i Jack Wolfskin. Ukazuje walkę o ochronę lasu bukowego w Karpatach. „Soundscape” to historia o niewidomym sportowcu, który stawia czoła wspinaczkowemu wyzwaniu w górach Sierra Nevada w Kalifornii. Film „Longing for Áhkká” to natomiast wizualnie zachwycający film o skiturowej wyprawie w zimowej Szwecji, łączący pokolenia i skłaniający do refleksji.
Spotkanie 20 marca rozpocznie się od wspomnianej już, fascynującej animacji „Ice Merchants”, nominowanej do Oscara, która zdobyła 130 nagród, w tym nagrodę na 75. Festiwalu w Cannes oraz Grand Prix Festiwalu Górskiego w Lądku-Zdroju 2023. Kolejny film, „Wild Waters”, opowiada historię Nourii Newman – utalentowanej kajakarki i pierwszej kobiety, która z powodzeniem spłynęła z 30-metrowego wodospadu. Film ten zdobył m.in. Nagrodę Publiczności na Banff Mountain Film Festival.
Seans 17 kwietnia otworzy film „Adra”, ukazujący życie wspinaczkowe w Północnej Walii i oddający hołd wspólnocie Llanberis, zdobywając nagrodę Best Community & Culture Award na Kendal Mountain Festival w Wielkiej Brytanii. Następnie przeniesiemy się do Francji z „We Walked Under the Earth”, prezentując fascynującą eksplorację niedostępnych miejsc pod ziemią przez grotołazów Cédrica Lachata i Davida Parrota.
Podczas każdego seansu uczestnicy festiwalu będą mieli jak zawsze szansę zbierać puzzle ze zniżkami. Każdy kawałek układanki oznacza 11% zniżki, a ci, którzy zbiorą kompletną układankę podczas wszystkich trzech seansów, będą mogli cieszyć się zniżką o wartości aż 33%. Zniżki nie łączą się z innymi promocjami w sklepie online oraz sklepach stacjonarnych.
Sprzedaż biletów na Jack Wolfskin Lądek Film Tour już ruszyła. Zarówno karnety, dostępne w wyjątkowej cenie 99 zł jak i pojedyncze bilety w cenie 44,90 zł można nabyć na oficjalnej stronie festiwalu: https://jwlft.pl. Włącz się do społeczności miłośników outdooru i podziwiaj świat przez magiczny obiektyw Jack Wolfskin Lądek Film Tour!
O Jack Wolfskin
Jack Wolfskin to wiodący na świecie producent najwyższej jakości niemieckiej odzieży i sprzętu outdoorowego. Firma została założona w 1981 roku przez przyjaciół, głęboko w kanadyjskiej dziczy, przy ognisku. Ich misją było inspirowanie wszystkich Odkrywców i Podróżników do tworzenia w outdoorze niesamowitych doświadczeń. Twórcy marki wierzą, że są one w stanie zmieniać życie.
Jack Wolfskin z siedzibą w Idstein w Niemczech prowadzi biuro w Stanach Zjednoczonych w Park City w stanie Utah oraz biuro azjatyckie w Chinach, w Szanghaju. Przedsiębiorstwo stało się wiodącą marką outdoorową w Europie i Azji z ponad 540 sklepami i ponad 4000 punktami sprzedaży na całym świecie. Firma Jack Wolfskin jest zakorzeniona w zrównoważonym rozwoju i koncentruje się na projektowaniu etycznych i ekologicznych produktów, a także na promowaniu sprawiedliwych i humanitarnych warunków pracy. Przedsiębiorstwo jest członkiem Fair Wear Foundation od 2010 r., a od 2011 r. jest także partnerem systemu bluesign®, który dba o zrównoważony rozwój w całym łańcuchu dostaw. Jack Wolfskin oferuje również produkty z etykietą Green Button.
Firma zatrudnia obecnie ponad 1400 osób na całym świecie. W styczniu 2019 roku Jack Wolfskin został przejęty przez Callaway Golf Company, obecnie funkcjonującej pod nazwą Topgolf Callaway Brands.