LISIE SPRAWKI - TOUR DE OJCOWSKI PARK NARODOWY

Bar Sąspówka
Restauracja pod Bocianem
Dolina Sąspowska
Wzgórze Grodzisko (Skała 502)
Jaskinia Nietoperzowa
Jaskinia Łabajowa
Pomimo, że to nasza najkrótsza propozycja odbycia rowerowej wycieczki, trasa ta prowadzi przez wiele urokliwych miejsc i pozwala na zanurzenie się w otulinie Ojcowskiego Parku Narodowego. Wyruszycie z Bębła, by przejechać przez wieś Wierzchowie, a następnie wspiąć się pod znaczną górę wiodącą do wsi Biały Kościół. Pomogą Wam w tym rowery elektryczne. Po pokonaniu tego wzniesienia możecie być z siebie bardzo dumni. Wiemy o tym jako praktykujący kolarze szosowi :) Z Białego Kościoła zjedziecie do dna doliny Prądnika, skręćcie w lewo i od tego momentu delektujcie się przejażdżką pośród krajobrazów Parku Narodowego. Zmierzając do centrum Ojcowa, natkniecie się na zlokalizowaną po lewej stronie małą Kawiarnię Niezapominajka. To doskonałe miejsce, by zrobić sobie pierwszą przerwę, na chwilę przycupnąć, napić się kawy i zjeść pyszny deser. Kawałek dalej napotkacie na “Źródełko Miłości”. Podobno kto napije się wypływającej z niego wody i pomyśli o osobie co do której żywi uczucia, ta wkrótce je odwzajemni. Wiele lat temu, gdy w szkole podstawowej chodziliśmy tam na wycieczki, łapczywie piliśmy wodę ze źródełka. Będąc w tym miejscu rozejrzyjcie się w około i zwróćcie uwagę na charakterystyczną formację skalną zwaną “Rękawicą”. Czy przypomina Wam dłoń? Po drugiej stronie doliny napotkacie na dwie masywne skały zwane “Bramą Krakowską”. W przeszłości prowadził tędy bardzo uczęszczany szlak kupiecki z Krakowa na Śląsk. W pobliżu “Bramy Krakowskiej”, zjedzcie z brukowanej drogi, w odnogę biegnącą w lewo (czerwony, niebieski i żółty szlak). 800 metrów dalej napotkacie na kilka gastronomicznych miejsc. Dla koneserów ryb, Pstrąg Ojcowski oferuje naturalnie pstrąga. To miejsce pod gołym niebem, które w nieskrępowany sposób pozwala delektować się otuliną przyrody, relaksując się na leżakach. Znajdziecie tam również mini staw z łódką, która ucieszy najmłodszych i tych starszych także. Kilka metrów dalej napotkacie na Bar Sąspówka i Restaurację Pod Bocianem, w których również wspominamy miło spędzony czas. Posileni zjedźcie z utwardzonej drogi kierując się w głąb Doliny Sąspowskiej, biegnącej wzdłuż potoku Sąspówka. Być może w niektórych fragmentach doliny, będziecie musieli przeprowadzić rower. Po opuszczeniu Ojcowskiego Parku Narodowego przejeźdżacie przez Sąspów i Jerzmanowice, kierując się w stronę Bębła. Będziecie przejeżdżać obok, wzniesienia Grodzisko, zwanego również Wzgórzem 502, które jest najwyższym wzniesieniem na Wyżynie Olkuskiej. Wzniesienie stanowi atrakcyjny punkt widokowy, umożliwiający podziwianie panoramy okolicy. Kawałek dalej znajduje się płatna Jaskinia Nietoperzowa. Może akurat w okresie, w którym nad odwiedziliście będzie otwarta.
Zatrzymajcie się też przy jaskini Łabajowej, w której w dzieciństwie paliliśmy ognisko, wspinaliśmy się i chowaliśmy się przed deszczem, gdy na łące wypasaliśmy krowy. Po zwiedzaniu jaskiń, wracacie prosto do Pensjonatu, by dalej odpoczywać.