Sugerowana, aktualna (luty 2024 r.) propozycja przejazdu po całej trasie VeloDunajec pod rowery szosowe. Asfalt 99%
Ślad prowadzi po wszystkich już asfaltowych/gotowych fragmentach i która objeżdża po lokalnych drogach (miejscami z dużym ruchem/przewyższeniami) te odcinki, które się jeszcze budują lub są dopiero w koncepcji/planach
Uwaga. Jest spora modyfikacja trasy na jej starcie, bo z Zakopanego do Nowego Targu prowadzi przez Gubałówkę i potem przez odnogi oraz trasę główną Szlaku Rowerowego Wokół Tatr. Jako, że to propozycja "pod szosówki", to ekstra podjazdy nie będą nikomu straszne :-)
Co ten ślad pomija z gotowych odcinków VeloDunajec?
1. Zakopane - Ludźmierz (21 km), czyli zwykłe drogi równoległe do "Zakopianki". Jazda przez Gubałówkę, Dudkówkę i Chochołów jest tu zdecydowanie bardziej malownicza.
2. Parę drobnych fragmentów między Sromowcami Wyżnymi a Niżnymi
3. Słowacką część Drogi Pienińskiej przez Przełom Dunajca (10 km), którą można już teraz (od lipca 2023 r) po remoncie przejechąć nawet i szosówkami (jest ubity szuterek związany betonem). Niemniej polecam jednak zmierzyć się z widokową Przełęczą pod Tokarnią.
4. Parę kilometrów wałów między Filipowicami a Zakliczynem (omija dzięki temu jeszcze nie gotowe przejazd przez bród potoku Rudzianka)
Na reszcie jest praktycznie zbieżny z proponowanym objazdem dla rowerów turystycznych https://narowery.visitmalopolska.pl/velodunajec
Pobierz trasę w aplikacji
Wpisz kod w wyszukiwarce
Skomentuj