category-icon

Lasy Obornik Śląskich - szlakami: Sosnowym i Dębowym

86 km
5 h 41 min
311 m
Wrocław

CHARAKTERYSTYKA TRASY

2022-05-03
Wrocław
category-icon
86 km
311 m
297 m
5 h 41 min
5/6
Pierwsza wycieczka z cyklu "kręcę się bez celu po obornickich lasach". Wytyczono tam pięć pętli leśnych szlaków rowerowych. Podejście pierwsze to "ósemka" złożona ze szlaku Sosnowego (czerwonego) i Dębowego (żółtego). Plus dojazd z Wrocławia od strony Świniar. Alternatywnie, na miejscu akcji można się desantować z pociągu w Obornikach Śląskich.
W szlak czerwony "wpiąłem" się w Urazie, do którego dotarłem jadąc głównie groblami (można też oczywiście śmignąć równoległym asfaltem).
Podążając szlakiem Sosnowym, za Jarami przepiąłem się na szlak Dębowy, który poprowadził mnie w stronę Osoli. Po zamknięciu żółtej pętli z powrotem w Jarach, wróciłem na szlak Sosnowy, aby ostatecznie wylądować w Urazie. Powrót do Wrocławia po własnych śladach.
Kilka uwag co do trasy.
Po pierwsze, dwa czerwone szlaki (Leśny Szlak Rowerowy Sosnowy i Trzebnicka Pętla Rowerowa) miejscami się zazębiają. Lepiej się nie pomylić, bo sosnowy ma 20 km, podczas gdy TPR 170...
Po drugie, na stronie rowerem.info (czy jakoś tak), oznakowanie leśnych szlaków rowerowych pod Obornikami jest opisane jako bardzo dobre. Cytując klasykę polskiego internetu, "no tak średnio bym powiedział, tak średnio". Bez GPS-u ze śladem (czy chociażby mapy), bardzo łatwo można zboczyć ze szlaku. Oznakowanie jest poumieszczane w nieintuicyjnych miejscach, jest zarośnięte, albo nie ma go wcale. Oczywiście, lasy pod Obornikami to nie Tajga; nawet jak człowiek zabłądzi, to nie zabłądzi. Ale jednak się zastanawiam, czy ten zabieg jest celowy i ma za zadanie ożywić podróż, czy też inne powody stanu rzeczy się tu mają.
Co do trudności trasy, to raczej było dość płasko ("najtrudniejszy" podjazd to ten do Obornik), nie było przesadnego błota (jedyne jakie kojarzę, to w lesie między Nizinami a Jarami). Gdzieniegdzie trochę gałęzi po zrywce i piasku. Trasa więc nie na rower szosowy, ale na trekingu czy podobnym do zrobienia.

Komentarze

NA TEJ TRASIE PRZYDA CI SIĘ MAPA Z NASZEJ APLIKACJI

Wzgórza Trzebnickie
MAPA TURYSTYCZNA W APLIKACJI TRASEO
Wzgórza Trzebnickie

Mapa "Wzgórza Trzebnickie" obejmuje obszar od Wrocławia do Żmigrodu oraz od Brzegu Dolnego do Oleśnicy. Jest to obszar ograniczony współrzędnymi 16°41’ - 17°22’ długości geograficznej wschodniej oraz 51°09’-51°26’ szerokości geograficznej północnej. Na mapie zaznaczono wszystkie informacje potrzebne turyście oraz każdej osobie poruszającej się wg tej mapy. W miejscowościach opisano nazwy ulic . Są tu przebiegi wszystkich szlaków pieszych, rowerowych, kajakowych, konnych, opisano na nich odległości - co pozwoli zaplanować wycieczkę. Miejsca szczególnie warte odwiedzenia zaznaczono żółta ramką. Ukształtowanie terenu pokazano przy pomocy warstwic z cięciem co 5 m.

Bliskie okolice Wrocławia. Część południowo-zachodnia
MAPA TURYSTYCZNA W APLIKACJI TRASEO
Bliskie okolice Wrocławia. Część południowo-zachodnia

Mapa Wrocławia i okolic na wschodzie sięga po centrum Wrocławia, na zachodzie do Środy Śląskiej, południowa granica określona jest przez wsie Słupice, Kełczyn, Oleszna, Radzików, północna przez Ligotę Piękną, Gosławice i Brodno. Jest to obszar ograniczony współrzędnymi 16°33’ - 17°01’ długości geograficznej wschodniej oraz 50°49’-51°14’ szerokości geograficznej północnej. Mapa obejmuje swym zasięgiem Park Krajobrazowy Doliny Bystrzycy, Ślężański Park Krajobrazowy oraz Zbiornik Mietkowski. Mapa aktualizowana w terenie, zawiera długości szlaków pieszych i rowerowych, nazwy ulic, rodzaje nawierzchni dróg, zabytki. Tak dokładnej mapy turystycznej tego obszaru jeszcze nie było!

Dolina Baryczy. Część zachodnia
MAPA TURYSTYCZNA W APLIKACJI TRASEO
Dolina Baryczy. Część zachodnia

Mapa częsci zachodniej Doliny Baryczy obejmuje obszar od Rudy Sułowskiej do ujścia Baryczy do Odry. Jest to obszar ograniczony współrzędnymi 16°16’ - 17°09’ długości geograficznej wschodniej oraz 51°19’-51°42’ szerokości geograficznej północnej. Zaznaczono tu wszystkie szlaki piesze, rowerowe, konne i kajakowe oraz ścieżki przyrodnicze i edukacyjne podając ich długość. Mapa aktualizowana w terenie, zawiera atrakcje przyrodnicze i bazę noclegową oraz ciekawostka - gniazda bocianie.

Dolnośląska Kraina Rowerowa
MAPA TURYSTYCZNA W APLIKACJI TRASEO
Dolnośląska Kraina Rowerowa

Mapa obejmuje obszar Dolnośląskiej Krainy Rowerowej, czyli obszar pow. górowskiego, pow. trzebnickiego, pow. milickiego oraz gmin: Wołów, Twardogóra i Dobroszyce. Zaznaczono tu wszystkie szlaki piesze, rowerowe, konne i kajakowe oraz ścieżki przyrodnicze i edukacyjne. Szczególnie zostały uwypuklone drogi rowerowe istniejące, w budowie i planowane. Mapa zawiera atrakcje turystyczne, przyrodnicze i bazę noclegową. Dodatkowo zostały zaznaczone miejsca przyjazne rowerzystom. Część opisowa zilustrowana fotografiami, obejmuje obszar mapy w podziale na regiony, wybrane szlaki rowerowe oraz krótką charakterystykę miejsc przyjaznych rowerzystom.

 

Euroregion Praděd
MAPA TURYSTYCZNA W APLIKACJI TRASEO
Euroregion Praděd

Turistická mapa Euroregionu Praděd zahrnuje území česko-polského příhraničí: na české straně okresy Jeseník a Bruntál, na polské straně Opolské vojvodství. Speciálně zpracovaný kartografický podklad obsahuje nezbytné informace pro aktivní turistiku v přeshraniční oblasti: pěší, jezdecké, cyklistické stezky a další významné objekty infrastruktury cestovního ruchu. 

Mapa byla zpracována v rámci projektu „E-bike moderní turistika" spolufinancovaného z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj a ze státního rozpočtu. „Překračujeme hranice".

Euroregion Pradziad
MAPA TURYSTYCZNA W APLIKACJI TRASEO
Euroregion Pradziad

Mapa turystyczna Euroregionu Pradziad obejmuje obszar pogranicza polsko-czeskiego: po polskiej stronie województwo opolskie a po czeskiej okresy Jesenik i Bruntal. Specjalnie opracowany podkład kartograficzny zawiera niezbędne informacje do uprawiania aktywnej turystyki w transgranicznym regionie: szlaki piesze, konne, trasy rowerowe oraz inne ważne elementy infrastruktury turystycznej.

Mapa została wykonana w ramach projektu „E-bike nowoczesna turystyka” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz ze środków budżetu państwa. „Przekraczamy granice”.

 

Miejscowości na trasie