Głuchołazy - Kopa Biskupia - Głuchołazy

• Data: 5 sierpnia 2010
  • Lokalizacja: Polska, opolskie, Głuchołazy
1 (2).png
Górski Dom Turysty "Pod Biskupią Kopą "
1 (3).png
Wieża widokowa na Biskupiej Kopie (890 m.n.p.m.)
1 (5).png
Punk widokowy na czerwonym szlaku. Widok na Głuchołazy.
1 (34).png
Tama na Złotym Potoku w Jarnołtówku. (1909 r.)
1 (6).png
Widok na kościół św. Bartłomieja w Pokrzywnej.
Trasa Głuchołazy - Biskupia Kopa - Głuchołazy licząca 22 km stanowi nieodłączny element pieszych wycieczek turystów przebywających w Górach Opawskich. Szczyt Kopy Biskupiej (890 m n.p.m) jest najlepiej rozpoznawalnym i najpopularniejszym celem wędrówek. Początek trasy znajduje się na parkingu przy Chatce Myśliwskiej ul. Gen. Andersa. Promenadą wzdłuż rzeki Biała, napotykamy źródełko Żegnalka, Sztolnię Bialską, most kolejowy oraz wiszącą kładkę. Następnie mijając fontannę Amorek kierujemy sie w górę ul. Parkową do Górnego Stawu zwanego Łabędzim. Przy stawie skręcamy w lewo w górę na ulicę Lompy mijamy szpital kardiologiczny oraz szpital MSWiA. Dochodząc do drogi głównej, wzdłuż, której prowadzona jest ścieżka rowerowa oraz dla pieszych mijamy Zajazd Zagroda i zmierzamy do miejscowości Konradów. Po Konradowie zmierzamy do Skowronkowa mijając po lewej stronie Wronie Wzgórze, dochodzimy do czerwonego szlaku zmierzającego na Biskupią Kopę. Poruszając się wzdłuż czerwonego szlaku dochodzimy do miejscowości Jarnołtówek (wieś turystyczna) na początku, której znajduje się kościół św. Bartłomieja z 1907 r. Czerwonym szlakiem zmierzamy w górę wchodząc w las zaczynamy dość strome podejście na szczyt. Większa część szczytu należy do Czech, utworzono tu graniczne przejście turystyczne. Wieża widokowa znajdująca się na szczycie jest udostępniona z tarasem widokowym. Wybudowana została w 1898 roku a w 1911 roku odwiedził ją król saski Fryderyk August. Dzisiaj dzięki białej fasadzie wieża widoczna jest w całym paśmie Gór Opawskich, a dzięki specjalnie zainstalowanym reflektorom widać ją również w nocy. Po krótkim odpoczynku schodzimy w dół do żółtego szlaku zatrzymując się w schronisku "Pod Biskupią Kopą". Następnie dalej żółtym szlakiem w dół po prawej stronie mijamy rezerwat Cicha Kotlina dochodzimy do ośrodka Ziemowit, a następnie drogą asfaltową w dół do Jarnołtówka w kierunku zapory. Tama na Złotym potoku jest obiektem historycznym przeciwpowodziowym, zbudowana przez Włochów w 1909 r. Jest zabezpieczeniem przed gwałtownie wzbierającymi potokami, liczy 15 m wysokości i około 50 m długości. Po przejściu przez zaporę zmierzamy do miejscowości Starowice, Konradów a następnie ścieżką rowerową powracamy do Głuchołaz.

Wasza ocena: 3.9 (16 głosów)

boulinek11
25 kwietnia 2013 boulinek11 napisał:
Wkrtoce Kopa tez znajdzie sie w moich planach