Trasa wzdłuż Nysy Kłodzkiej

• Data: 1 sierpnia 2010
  • Lokalizacja: Polska, opolskie, Nysa
1 (16).png
Elektrownia wodna na Nysie Kłodzkiej.
1 (18).png
Dawna tama wojskowa.
1 (19).png
Fort Wodny.
1 (12).png
Widok na Nysę z tamy jeziora Nyskiego.
1 (9).png
Staw Łódkowy (staw Sekuta).
Początek trasy rozpoczynamy na skrzyżowaniu ulic Sudeckiej i Kasprowicza w Nysie. Trasa długości 11,5 km nadaje się zarówno do biegania, jak również na rower lub spacer pieszy. Trasa jest płaska prowadzi głównie wzdłuż rzeki Nysa Kłodzka. Ze skrzyżowania kierujemy się ul. Kasprowicza w kierunku parku miejskiego, następnie Aleją Duńczyków na Stawie Łódkowym zwanym także Stawem Sekuta. Jest to miejsce spotkań nyskich biegaczy, którzy w każdy weekend prowadzą akcje pod nazwą Nysa Biega. Alejką wzdłuż stawu zmierzamy w kierunku Fortu Wodnego. Fort Blockhauzschanze , znany obecnie jako Fort nad Bielawką, Fort Blockhaus lub Fort Wodny zbudowany został przez Austriaków w 1741 r. tuż przed oblężeniem i zdobyciem Nysy przez Prusaków. Obecnie na terenie fortu odbywają się różnego rodzaju koncerty i imprezy plenerowe. Od fortu biegniemy dalej ścieżką wzdłuż kanału wodnego do tzw. tamy wojskowej, która kiedyś należała do terenów wojskowych. Od tamy woskowej poruszamy się nadal wzdłuż rzeki Nysa Kłodzka. Tutaj rozpoczyna się ścieżka ornitologiczna, na której umieszczone są tablice informacyjne z opisami ptaków, które można spotkać w tym rejonie. Ścieżka kończy się przy moście Kościuszki. My poruszamy się dalej prosto wzdłuż rzeki mijając elektrownie wodną a następnie most Bema. Dalej biegniemy ulicą Mazowiecką skręcając w lewo na most kolejowy. Na drugiej stronie rzeki skręcamy w lewo i poruszamy się kolejno ulicą Wojska Polskiego, most Bema, ścieżką na wale na Szlaku Chrobrego . Mijając most Kościuszki skręcamy w prawo i dalej ulicą Ujejskiego, następnie skręcamy w lewo w ulicę Saperską, gdzie po drodze mijamy kąpielisko miejskie. Biegniemy dalej do tamy Jeziora Nyskiego. Po minięciu tamy skręcamy w lewo schodkami w dół a następnie drogą wzdłuż rzeki do parku miejskiego. Po przekroczeniu ul. Powstańców Śląskich ścieżką w parku przebiegamy obok Stawu Łabędziego, następnie Stawu Sekuta zmierzając do miejsca startu.
Wasza ocena: 3.9 (20 głosów)